השכלה
B.A - אוניברסיטת תל אביב
M.A - אוניברסיטת תל אביב
Ph.D - University of Susex (UK)
ניסיון מקצועי
·רב רפורמי [ללא סמיכה לרבנות] של הקהילה היהודית בבלקפול, אנגליה
·מורה לעברית ולאנגלית בישראל
·יועץ מדעי וחינוכי להנהלת עליית הנוער
·מייסד ועורך כתב העת העברי לחינוך "יסודות"
·מרצה ו\או פרופסור אורח באוניברסיטאות סאסקס באנגליה, מינסוטה ופיטסבורג בארה"ב, פקין בבייג'יג, סין, באוניברסיטה היאגליונית בקראקוב, פולין, בתכנית האקדמית של הקהילות היהודיות במקסיקו סיטי.
ניסיון מקצועי בבית הספר חינוך
·התחלתי להורות בו באופן חלקי כמורה מן החוץ ב1975 התמנית לראשונה במרצה תקני בסוף 1982
·ראש התכנית להכשרת מורים למדעי החברה, של בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב
·ראש המגמה למינהל החינוך וארגונו, בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב
·ראש המרכז להשתלמות עובדי חינוך, בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב
מחקרים עיקריים בהווה ובעבר
M. Arieli
Self concept and achievement values of culturally deprived adolescents in residential and
long day schools
M. Arieli
Students' attitudes towards the formal and informal features of residential schools
M. Arieli
Polish identities of Jewish immigrants to Palestine before and after World War II
[Kontacti I Konflikty Etniczne W Europe Srodkowej: Stosunki Miedzyetniczne
I Miedzykulturowe E Polsce I W Krajaach Sasiednich Po II Wojnie Swiatowj]
מ. אריאלי
טקסטים על "הסתר פניו" של האלוהים ועל "מותו" כאמצעים לפיתוחה של זהות יהודית אצל בני
נוער לא-דתיים
M. Arieli
Do women have “a natural inclination” to teach?
מ. אריאלי
משמעות ההשתייכות ל"עדה האשכנזית" אצל יוצאי מזרח אירופה בני העלייה החמישית
הוראה: קורסים מייצגים
ביקורת חברתית ופוליטית על ביה"ס ועל ההוראה (שו"ת)
ההוראה כשליחות, כמקצוע, כתפקיד וכפעולת גומלין(שו"ת)
העצמי והזהות של עובדות חינוך: חקר של הסטוריית חיים (סמינר)
תיאוריות פרשניות ויישומן בחינוך (שיעור)
חקר ביה"ס כארגון: מ"תיעוד" ל"הבנייה" (שו"ת)
פעילות ותפקידים בהווה
· פרופסור-אורח באוניברסיטה היאגליונית, קרקוב, פולין.
· יועץ לפיתוח במכללת חינוך בישראל.