ד"ר יובל גובני זכה בפרס הספר המצטיין לשנת 2017 מטעם האגודה הישראלית למדע המדינה

ד"ר גובני זכה בפרס על ספר הדן ב"נשות הכותל"

15 מאי 2018
מתוך כריכת הספר

האגודה הישראלית למדעי המדינה העניקה את פרס הספר הטוב ביותר לשנת 2017 לד"ר יובל גובני, מרצה בכיר לפילוסופיה יהודית וחינוך באוניברסיטת תל אביב. ד"ר גובני זכה בפרס יחד עם שותפו לכתיבת הספר ד"ר נחשון פרז על ספרם "Women of the Wall: Navigating Religion in Sacred Sites", בהוצאת: Oxford University Press.

 

תרומה משמעותית למחקר במדע המדינה

הפרס הוענק בכנס השנתי של האגודה הישראלית למדע המדינה שהתקיים בסימן 70 שנה לישראל: משילות, מנהיגות ואזרחות. בנימוקי הפרס של האגודה נכתב כי פרס הספר המצטיין ע"ש פרופ' גדעון דורון יוענק לד"ר יובל גובני ולד"ר נחשון פרז על ספרם המפתח קונספציה חדשה - Thick Site - שבעזרתה מתבצע ניתוח רחב יריעה של מודלים מתחרים להסדרת יחסי דת ומדינה. "הספר מציע עושר תיאורטי ואמפירי לצד ניתוח עמוק ומעורר מחשבה שנכתב מנקודת מבט המבקרת את המודלים השונים להסדרת יחסים אלו. הספר כתוב באופן קולח, בנוי באופן המאפשר לקורא הבנה מקיפה של הנושא, ומביא גם נקודת מבט השוואתית. ספר זה מהווה תרומה מקורית משמעותית, הן תיאורטית והן אמפירית, למחקר במדע המדינה", נאמר בנימוקי ועדת הפרס.

 

יוסי גנאל מהאגודה הישראלית למדע המדינה בירך וציין כי ועדת הפרס לספר מצטיין של האגודה הישראלית למדע המדינה החליטה להעניק את הפרס על ספרם בליווי פרס כספי.

 

ד"ר יובל גובני הוא מרצה בכיר לפילוסופיה יהודית וחינוך באוניברסיטת תל אביב. הוא סיים תואר ראשון, שני ושלישי באוניברסיטת תל אביב, שלושתם בהצטיינות. המשיך ללימודי פוסט-דוקטורט בפרינסטון בהנחיית פרופ' מייקל וולצר בבית הספר למדעי החברה שבמכון למחקר מתקדם (2010-2008). לאחר מכן, שימש כמרצה אורח וכפוסט-דוקטורט באוניברסיטת ברנדייס בבוסטון (2011-2010). לאחרונה היה עמית מחקר במכון כ"ץ למדעי היהדות באוניברסיטת פנסילבניה (2017-2016).

 

מחקריו של ד"ר גובני עוסקים במעמדה של הדת במרחב הציבורי, חילוניות יהודית במבט פילוסופי וחינוכי ופילוסופיה יהודית בעת החדשה. ספרו הקודם של ד"ר גובני The God-intoxicated Heretic עסק במעמד הסתירה במטאפיזיקה של שפינוזה והתפרסם בהוצאת Routledge

 

ד"ר גובני זכה במלגות ובמענקי מחקר שונים. בין היתר, מלגת רוטנשטרייך לדוקטורנטים מצטיינים במדעי הרוח של המועצה להשכלה גבוהה (2005-2002), מענק פוסט-דוקטורט של קרן פולברייט (2008), פרס דן דוד לחוקרים צעירים (2010), מענק מחקר של קרן פוזן (2013-2010), מענק מחקר מארי קירי של האיחוד האירופי (2016-2012) ומענק מחקר, יחד עם ד"ר נחשון פרז, מהקרן הלאומית למדע (ISF, 2018-2015). כמו כן, מחקרו נתמך גם על ידי קרן הומבלדט הגרמנית.

 

למידע נוסף על הספר >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>