פרס ראש מפא"ת לפרופ' יוסף טרקל על מחקר בעל תרומה מיוחדת למערכת הביטחון

פרופ' יוסף טרקל מהמחלקה לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים קיבל את הפרס על תרומתו רבת השנים בהובלה ויישום של תחום מחקר ייחודי חשוב מאד למערכת הביטחון

19 ינואר 2014
פרס ראש מפא"ת לפרופ' יוסף טרקל על מחקר בעל תרומה מיוחדת למערכת הביטחון
פרופ' יוסף טרקל מהמחלקה לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים קיבל את פרס ראש המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) במשרד הביטחון. הפרס - שנקרא על-שמו של יעקב (קובי) תורן ז"ל, לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון ומבכירי אנשי המחקר והפיתוח במערכת הביטחון - מוענק מדי שנה לצוותים שתרמו תרומה משמעותית והביאו לפריצת דרך בתחומי המחקר, הפיתוח והטכנולוגיה. זו השנה הראשונה שהפרס מוענק לחוקר בתחומים אלו.  
 
 
הפרס הוענק לפרופ' טרקל על-ידי תת-אלוף אופיר שהם ראש מפא"ת, על תרומתו "רבת השנים בהובלה ויישום של תחום מחקר ייחודי חשוב מאד למערכת הביטחון". כיוון שמדובר בעניינים מסווגים ובעלי רגישות ביטחונית גבוהה, לא נמסרו פרטים על אופי המחקר, והטקס עצמו היה סגור לציבור. עם זאת, בנימוקים לפרס צוין עוד, כי עבודת המחקר של פרופ' טרקל, שנמשכה שנים רבות ועודנה נמשכת, הניבה תוצרים טכנולוגיים ומבצעיים איכותיים ביותר, כל זאת תוך שיתוף פעולה הדוק עם הצבא ועם משרד הביטחון, וכי פרופ' טרקל תרם בצורה יוצאת דופן ליישום בפועל של תוצאות המחקר, מה שהביא את צה"ל לביצועים מובילים בתחום.

 

"אחרי למעלה מ-25 שנות עבודה משותפת עם מפא"ת, שהניבה תוצאות משמעותיות, היה נעים לקבל היזון חוזר על הפעילות והמאמצים הרבים", אמר פרופ' טרקל, שהדגיש כי מדובר במחקר של צוות שלם, שאותו הוא מוביל.

 

בנוסף לפרופ' טרקל, הוענקו בטקס שני פרסים לצוותים שכללו גופים ביטחוניים וחברות אזרחיות: האחד עבור פרויקט אשר תרם תרומה יוצאת דופן והביא למהפך בתחומי הלוחמה האלקטרונית והסייבר; השני על פריצת דרך ומציאת מענה יצירתי ומקורי בשילוב יכולת טכנולוגית מרשימה לבעיה בלתי פתורה בתחום הרפואי-ביולוגי.

 

כמו כן הוענקו בטקס שני ציונים לשבח, האחד על מחקר, פיתוח והדגמה של טכנולוגיה משמעותית ביותר בתחום ההגנה והשרידות; השני על פיתוח ויישום טכנולוגיה ומערכת יצירתית, חדשנית ויוצאת דופן ובעלת פוטנציאל ביצועי ותרומה מבצעית בתחום המודיעין והסייבר.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>