פרופ' יוסי לשם זכה בפרס קרן שוברט היוקרתי

פרופ' יוסי לשם מהמחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל-אביב זכה בפרס קרן שוברט על תרומתו יוצאת הדופן להגנת הטבע והסביבה וקידום נושאי הצפרות

13 נובמבר 2012
פרופ' יוסי לשם
פרופ' יוסי לשם

פרופ' יוסי לשם מהמחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל-אביב ואיש החברה להגנת הטבע זכה בפרס קרן ברונו שוברט (Bruno H.Schubert), הנחשב לפרס היוקרתי ביותר בגרמניה. פרופ' לשם הוא הישראלי הראשון שזכה בפרס החשוב על תרומתו הייחודית להגנת הטבע והסביבה וקידום נושאי הצפרות.

 

היום (יום ג') יקבל פרופ' לשם את הפרס על סך 25 אלף אירו, בבית העירייה בפרנקפורט, גרמניה. הקרן מעניקה פרסי הוקרה מדי שנה לפעילי סביבה ולאנשי תקשורת, לחוקרים ולמדענים בתחום הסביבה ושמירת הטבע. 

 

פרופ' לשם הוא חוקר בכיר ומרצה אהוב במחלקה לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב. בין תחומי המחקר שלו: מעקב בעזרת משדרים נקלטי לווין - מכ"מים - מחקרים יישומיים לתעופה אזרחית וצבאית; היבטים ביולוגיים מגוונים של נדידת ציפורים; היבטים ביולוגיים של קינון וחריפה של עופות דורסים; תנשמות ובזים כמדבירים ביולוגיים בשדות חקלאיים; האינטרנט, ככלי חינוכי בנושאי ציפורים.

 

פרופ' לשם הוא המייסד והמנהל של המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים באתר "יד לשריון" בלטרון. בעברו שימש גם כמנכ"ל החברה להגנת הטבע. בשנת 2008 קיבל את אות "מפעל חיים להגנה על הסביבה" מטעם המשרד להגנת הסביבה.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>