אוניברסיטת תל אביב חוגגת את שיתוף הפעולה ארוך השנים עם מקסיקו

שבוע מקסיקו באוניברסיטת תל אביב יתקיים ב-8-10 למאי

08 מאי 2023

בזמן שישראל ומקסיקו מציינות 70 שנה ליחסים דיפלומטיים, אוניברסיטת תל אביב מארחת בקמפוס את "השבוע הבינלאומי של מקסיקו" בין התאריכים 8-10 במאי, לרגל היחסים האקדמיים ארוכי השנים שלה עם מוסדות אקדמיים מקסיקו.

 

עשרות שנים של שיתוף פעולה אקדמי

"אנחנו משתפים פעולה ומקבלים בברכה סטודנטים וחוקרים ממקסיקו במשך עשרות שנים", אומרת מורין אדירי מאייר, מנהלת בית הספר הבינלאומי ע"ש לוואי. "במהלך השבוע הבינלאומי של מקסיקו נחגוג את הקשר האקדמי החזק בין המדינות שלנו". הפרסום המשותף הראשון של אוניברסיטת תל אביב עם מוסד אקדמי מקסיקני פורסם ב-1970, וההסכם האקדמי הראשון נחתם עם אוניברסיטה מקסיקנית, Universidad Nacional Autónoma de México, עוד ב-1980. כיום, קיימות מספר יוזמות התומכות בחילופים אקדמיים בין שתי המדינות, כולל שותפות פוטנציאלית חדשה עם ממשלת מדינת גואנחואטו, שתאפשר לסטודנטים מקומיים להשתתף בתוכניות בינלאומיות של אוניברסיטת תל אביב ללא תשלום, כמו גם קרן המלגות של פסח לסטודנטים באמריקה הלטינית וברזיל.

 

בניין מקסיקו, שמאכלס בחלקו את הפקולטה לאמנויות, נבנה אי אז בשנת 1964. הוא נתרם על ידי חברי הקהילה היהודית במקסיקו ותוכנן על ידי האדריכלים דן איתן ויצחק ישר, וגם זכה בפרס רוקח לאדריכלות. האגדה מספרת שהבניין תוכנן בלילה אחד, ועל הסקיצה האדריכלית שורבטה המילה "מקסיקו". השם הלא רשמי הפך בסופו של דבר לשם הרשמי של הבניין, אותו ניתן למצוא ממש במרכז הקמפוס.

 

 

יותר מטאקוס וסומבררוס

במהלך השבוע הבינלאומי של מקסיקו, המשתתפות והמשתתפים יקבלו מבט מקרוב על התרבות החמה והדינמית של מקסיקו, באמצעות היכרות עם אוכל מסורתי; משקאות וריקודים; הרצאות בנושא זהות תרבותית והיסטוריה; דיונים על יחסי מקסיקו-ישראל ועוד. גם שגרירות מקסיקו תיקח חלק בחגיגות, עם דוכן משלה ביום הראשון לאירוע. פול פרנקל, סטודנט לתואר שני בתוכנית האבטחה והדיפלומטיה של אוניברסיטת תל אביב, ינחה דיון על זהות מקסיקנית ומורשת תרבותית (עם סנגריה מקסיקנית!). עבור פול, שבוע האירועים הוא הזדמנות לבנות קשרים בין שתי המדינות והעמים, לחלוק ידע ולהפיג סטריאוטיפים: "זו הייתה סקרנות בלתי פוסקת שלי ללמוד לעומק על מקסיקו", אומר פרנקל, ישראלי שנולד במקסיקו ועובד במוזיאונים מקסיקניים כבר כמה שנים. "אני מקווה שהשבוע הבינלאומי של מקסיקו יעורר סקרנות בקרב המשתתפים, ויגרום להם להסתכל מעבר לתמונות הנפוצות ביותר - האוכל, החופים והטקילה. למרות שאנחנו מאוד גאים באלמנטים האלה, יש רק הרבה יותר במקסיקו".

 

אנדריאה גרזה

 

מקסיקו, ישראל והצבר

כמובן שיש הרבה קשרים רחבים יותר בין מקסיקו לישראל. קחו למשל את הצבר - הסמל הלאומי האייקוני של ישראל. הידעתם שהפרי הדוקרני המפורסם עם הליבה המתוקה הוא במקרה גם סמל לאומי במקסיקו, המופיע על דגלה? למעשה, הצמח כנראה בוית לראשונה במקסיקו לפני כ-8,000 שנה ורק מאוחר יותר עשה את דרכו לישראל. "אנחנו באמת קצת מחוברים", משתפת אנדריאה גרזה, סטודנטית לתואר שני באנתרופולוגיה מקסיקנית, המעורבת גם בניהול השבוע הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב במקסיקו. "אם אתה משווה תל אביבים עם תושבי מקסיקו סיטי שגם הם אנשים עליזים בסביבה צבעונית, שאוהבים לחגוג ו"לחבק" את הבלגן".

 

השבוע הבינלאומי של מקסיקו פתוח לכל מי שרוצה להצטרף.

 

למידע נוסף ולהרשמה > 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>