מספר שיא: 370 סטודנטים חדשים מרחבי העולם ילמדו בסמסטר האביב באוניברסיטת תל אביב

הסטודנטים מגיעים מרחבי העולם ללמוד בתכניות לימוד יחודיות ומגוונות במסגרת בית הספר הבינלאומי

20 פברואר 2018

בסמסטר האביב הקרוב יתחילו ללמוד באוניברסיטת תל אביב כ-370 סטודנטים חדשים מחו"ל. 274 סטודנטים יצטרפו לתכנית הלימודים במשך סמסטר אחד (study abroad) בבית הספר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב. זהו מספר הסטודנטים הזרים הגבוה ביותר שמגיע לארץ לסמסטר לימודים בודד מאז פרצה האינתיפאדה השנייה בספטמבר 2000.

 

מרבית הסטודנטים הזרים מגיעים מארה"ב, אך ישנו ייצוג רחב גם למדינות כמו אוסטרליה, ברזיל, קנדה, יוון, פנמה ובריטניה. הסטודנטים האמריקנים מגיעים מאוניברסיטאות מובילות בעולם, כגון: ברקלי, קורנל, בוסטון ופנסילבניה.

 

לימודי יהדות, מזרח תיכון ויזמות

הגיל הממוצע של משתתפי התכנית study abroad הוא 20, ויש רוב נשי של 69%. רוב הסטודנטים נמצאים במהלך התואר הראשון שלהם, והם מגיעים לאוניברסיטת תל אביב כדי ללמוד מתוך מגוון מסלולים וקורסים ייחודיים לה, כמו יזמות וחדשנות בישראל, תכנית התמחות, STEM (לימודי מדעים), לימודי המזרח התיכון, לימודי יהדות ועוד.

 

טרם התחלת לימודיהם האקדמיים, פתח בית הספר הבינלאומי כ-20 כיתות אולפן ללימוד עברית, כדי להעצים את חוויית השהות שלהם בארץ ולאפשר להם להתמצא ולהתערות טוב יותר בחברה הישראלית. בנוסף לתכנית הלימודים האקדמית, משתתפים הסטודנטים מחו"ל בטיולים, בהרצאות ובאירועים חברתיים ותרבותיים מגוונים.

 

בשלוש השנים האחרונות חל גידול של 67% במספר הסטודנטים הזרים המגיעים לישראל לסמסטר אביב. לדברי מורין מאייר-אדירי, מנהלת בית הספר הבינלאומי, נובע גידול זה מחיזוק מעמדה בעולם של ישראל כ-Startup Nation ומהרחבת התכניות המוצעות על ידי אוניברסיטת תל אביב, כמו Entrepreneurship, Innovation and Business in Israel ו-Cyber Security.

 

אוניברסיטת תל אביב פתחה לראשונה את שעריה בפני סטודנטים זרים לפני כ-50 שנה, ומדי שנה מארח בית הספר כ-2,000 סטודנטים מכל העולם. הם רשאים לבחור ממגוון תכניות הלימודים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים, וכן לימודי קיץ ולימודי שפה כמו ערבית ויידיש. כל התכניות המוצעות על ידי בית הספר הבינלאומי נערכות ונלמדות באנגלית. הסטודנטים הבאים מחו"ל מעשירים, מצידם, את קמפוס האוניברסיטה בתרבות שהם מביאים עמם, וכשהם שבים לארצותיהם, רבים מהם הופכים לשגרירי רצון טוב של מדינת ישראל.
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>