אוניברסיטת תל אביב היא המוסד האקדמי המוביל בארץ על פי דירוג טאיוואן לשנת 2021

הדירוג הבינלאומי מבוסס על כמות פרסומים, ציטוטים ומצוינות מחקרית

27 מרץ 2022

דירוג טאיוואן לשנת 2021, שהתפרסם השבוע, מדרג את אוניברסיטת תל אביב במקום ה-144 בעולם והראשון בישראל. בדירוג לשנת 2020 דורגה האוניברסיטה במקום ה-136.

 

דירוג טאיוואן נמנה עם דירוגי האוניברסיטאות המובילים, לצד דירוג שנגחאי, דירוג הטיימס, דירוג QS ודירוג US News. הדירוג, המבוסס כולו על פרסומים מדעיים, מדרג את 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם. בכך יש בו דימיון לדירוג שנגחאי ש-60% ממנו מבוססים על פרסומים מדעיים (30% הינם בגין פרסי נובל ועוד 10% מוקצים לנירמול הציון יחסית לגודל המוסד). בחמשת המקומות הראשונים בדירוג מופיעות אוניברסיטאות הרווארד, סטנפורד, ג'ונס הופקינס, טורונטו ואוקספורד.

 

הציון של כל אוניברסיטה מורכב ממספר הפרסומים (25% מהציון הכולל), ממספר הציטוטים של המאמרים (35%) וממצוינות מחקרית (שמשקלה 40%). כל אחד מהמרכיבים נמדד גם לאורך תקופה של 11 שנים וגם בשנה-שנתיים האחרונות. מרכיב המצוינות כולל את מדד ה-H-Index, את מספר המאמרים המצוטטים ביותר, ואת מספר המאמרים בכתבי עת מובילים.

 

גם בדירוג Webometrics, שהתפרסם ביולי 2020 ומדרג את נוכחות הרשת של למעלה מ-30,000 מוסדות להשכלה גבוהה בעולם, אוניברסיטת תל אביב דורגה במקום הראשון בישראל וה-123. 

 

לדירוג המלא >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>