אוניברסיטת תל אביב במקום הראשון מחוץ לארה"ב במספר היוניקורנים שייסדו בוגריה

מדד סטנפורד היוקרתי קובע: אוניברסיטת תל אביב היא חממת היזמות הטובה מחוץ לארה"ב

16 אוגוסט 2023

מחקר חדש מאוניברסיטת סטנפורד מדרג את אוניברסיטת תל אביב במקום הראשון בישראל והראשון מחוץ לארה"ב במספר היוניקורנים (סטרטאפים פרטיים ששווים עולה על מיליארד דולר) שייסדו בוגריה. לפי המחקר, שערך חוקר היזמות פרופ' איליה סטרבולב מבית הספר למינהל עסקים בסטנפורד, האוניברסיטה המובילה בעולם במספר היוניקורנים שייסדו בוגריה היא אוניברסיטת סטנפורד בארה"ב. אוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום השני עם 43 יוניקורנים שנוסדו על ידי בוגריה. במקום השלישי נמצאת אוקספורד הבריטית ובמקום הרביעי אוניברסיטת ווטרלו שבקנדה.

 

הדירוג מתבסס על מאגר מידע של 1,100 סטרטאפים שגייסו למעלה ממיליארד דולר מקרנות הון סיכון בארה"ב ומתייחס למספרים מוחלטים של יוניקורנים, ללא תיקנון לפי גודל האוניברסיטאות.

 

שילוב לימודי יזמות בכל תחומי הלימוד

"ממצאי המחקר של פרופ' איליה סטרבולב מהווים עדות נוספת לכך שאוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה היזמית של מדינת ישראל, שמצמיחה יותר סטרטאפים מכל אוניברסיטה אחרת בארץ ויוניקורנים בפרט", אומר פרופ' משה צבירן, ראש מערך היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב ודקאן לשעבר של הפקולטה לניהול ע"ש קולר. "הגענו למקום זה כי אנחנו מהווים בית לתלמידים הטובים ביותר במגוון רחב של תחומים ודיסציפלינות, וגם כי בשנים האחרונות הפכנו להיות אוניברסיטה פרואקטיבית בעולם היזמות והחדשנות. אנחנו כבר לא מחכים שיקרה 'הקסם', אלא משלבים את חטיבות לימודים ביזמות כחלק מהקוריקולום – גם בפקולטות הקלאסיות כגון מדעי המחשב, הנדסה וניהול, אבל גם בפקולטות למדעי הרוח, מדעי החברה, משפטים ואומנויות. למעשה, מרבית הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה יכולים ללמוד היום חטיבת יזמות כחלק אינטגרלי מהתואר, ולקבל את הכלים לייסד סטרטאפ שאולי בהמשך יצמח ליוניקורן".

 

פרופ' משה צבירן

 

"הגענו למקום זה כי אנחנו מהווים בית לתלמידים הטובים ביותר במגוון רחב של תחומים ודיסציפלינות, וגם כי בשנים האחרונות הפכנו להיות אוניברסיטה פרואקטיבית בעולם היזמות והחדשנות."

 

האוניברסיטה המובילה בהצמחת יזמים מחוץ לארה"ב

המדד החדש של פרופ' סטרבולב מצטרף לשורה ארוכה של דירוגי יזמות – שבכולם אוניברסיטת תל אביב מדורגת כאוניברסיטה המובילה בהצמחת יזמים מחוץ לארה"ב. כך, למשל, בשנת 2022 דורגה אוניברסיטת תל אביב על ידי PitchBook במקום השביעי בעולם ובמקום הראשון מחוץ לארה"ב במספר הסטרטאפים של בוגרים שזכו להשקעות מקרנות הון סיכון. גם דירוג Startup Genome מיקם את אוניברסיטת תל אביב בצמרת האוניברסיטאות, והראשונה מחוץ לארצות הברית, מיד אחרי סטנפורד, MIT, הרווארד וברקלי.

 

"יש המון מדרגים של יזמות, וכל מדד מתייחס לפרמטרים אחרים", מסביר פרופ' צבירן, "אבל כולם מצביעים על כך שאוניברסיטת תל אביב היא החממה הטובה ביותר ליזמות מחוץ לארה"ב. קיבלנו החלטה אסטרטגית להפוך את אוניברסיטת תל אביב לאוניברסיטה היזמית של ישראל ולפעול באופן פרואקטיבי כדי לבסס את היתרון הטכנולוגי והעסקי שלנו ליצירת סטרטאפים ויוניקורנים. אם את ההישגים עד כה השגנו נטו בזכות איכות הסגל, התלמידים ותוכניות הלימוד שלנו, הרי שפעילות ממוקדת ומכוונת של מערך היזמות והחדשנות באוניברסיטה צפויה להביא אותנו להישגים משמעותיים עוד יותר".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>