פרופ' שי צוקר מונה לראש בית הספר לסביבה ומדעי כדור הארץ

הוא יחליף בתפקידו את פרופ' שמואל מרקו

21 נובמבר 2021
פרופ' שי צוקר
פרופ' שי צוקר

פרופ' שי צוקר מונה לראש בית הספר לסביבה ומדעי כדור הארץ ע"ש פורטר בפקולטה למדעים מדויקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר. הוא יחליף בתפקידו את פרופ' שמואל מרקו. פרופ' צוקר הוא אסטרופיזיקאי בהכשרתו ועשה את כל לימודיו באוניברסיטת תל אביב. הוא חוקר בעיקר כוכבים כפולים ופלנטות מחוץ למערכת השמש, אך לעתים "חוטא" גם בבחינת תופעות אסטרונומיות אחרות, החל מאסטרואידים במערכת השמש, עבור בכוכבים במרכז גלקסיית שביל החלב ועד קוואזרים.

 

עם הישגיו המדעיים של פרופ' צוקר ברבות השנים ניתן למנות פיתוח אלגוריתם למדידת מהירויות רדיאליות של כוכבים כפולים ספקטרוסקופיים; גילוי הפלנטה הידועה הראשונה המבצעת ליקוי של כוכב האם שלה, ובהמשך לכך, פיתוח אלגוריתם המשמש לגילוי פלנטות נוספות מסוג זה; הובלת מחקר בנושא אפקטים יחסותיים במסלולים הנצפים של כוכבים סביב מרכז גלקסיית שביל החלב, ועוד.

 

המכנה המשותף למרבית המחקרים של פרופ' צוקר הוא השימוש בשיטות סטטיסטיות ושיטות עיבוד נתונים מתקדמות באסטרונומיה, מה שמכונה אסטרוסטטיסטיקה.

 

פרופ' שי צוקר: "ההכשרה שלי כאסטרונום מקנה לי גישה ייחודית לחשוב על התהליכים הגלובליים המתרחשים בכדור הארץ. אסטרונומים מחפשים היום חיים על פלנטות אחרות וכשאנו עושים זאת מתגברת בנו ההבנה עד כמה החיים הם תופעה מיוחדת במינה, שדורשת תנאים מיוחדים לקיומה. הבנה זו מעצימה את תחושת האחריות שיש לנו לשימור התנאים האלה, ועם תחושת אחריות זו, ובחרדת קודש, אני נכנס לתפקיד ראש ביה"ס".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>