אוניברסיטת תל אביב מקימה קרן מלגות לחיילים בודדים משוחררים ע"ש החייל שון כרמלי ז"ל, שנהרג בצוק איתן

המלגות, המגיעות עד לסך של כ-16,000 שקלים האחת, יוענקו השנה ל-13 חיילים בודדים משוחררים

11 דצמבר 2016
החייל שון כרמלי ז"ל
בתמונה: שון כרמלי ז"ל

אוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם משפחת כרמלי, מקימים קרן למלגות לימודים לחיילים בודדים משוחררים ע"ש שון כרמלי, חייל בודד שנפל במבצע צוק איתן. הקרן, ראשונה מסוגה, ממומנת על-ידי תרומות ובסיוע האוניברסיטה, והצליחה לגייס עד כה למעלה ממיליון שקלים שיוענקו מדי שנה למספר חיילים בודדים משוחררים, הלומדים באוניברסיטת תל אביב.

 

המלגות יוענקו השנה ל-13 חיילים בודדים משוחררים, המגיעים ממספר מדינות, בהן ארצות הברית, רוסיה, ארגנטינה, צרפת ומקסיקו. גובה המלגה מגיעה עד לסך של כ-16,000 שקלים. 

 

בין מקבלי המלגות גם ג'ושוע אוגוסט, חייל בודד משוחרר שעלה מארצות הברית, ושירת יחד עם שון באותה פלוגה בגדוד 13 של חטיבת גולני. במכתב התודה שלו לקרן כתב ג'ושוע: "הקרן, על שם חבר יקר, הוקמה בדיוק בזמן שהייתי צריך תמיכה כלכלית בתחילת הלימודים. משפחתי לא נמצאת בארץ, אבל הקרן נותנת לי הזדמנות להתרכז בלימודיי, במקום לדאוג איך אשלם את שכר הדירה."

 

הקרן הוקמה בשיתוף בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסיים בינלאומיים, בהובלת העומד בראשו,  פרופ' יוסי שיין וביוזמת ג'סטין ג'ליל, דירקטור פיתוח בינלאומי של בית הספר. ג'ליל, שעלה לארץ מארה"ב, שירת יחד עם שון כרמלי ז"ל כחייל בודד: "יוזמה זו היא ההישג החשוב ביותר בחיי; להיות חלק ממורשתו ממלא אותי ברגשי גאווה עמוקים", אומר ג'סטין.

 

טקס חלוקת המלגות יתקיים ביום רביעי, ה-14.12.16, בשעה 17:00.

 

למידע נוסף על הקרן >

 

הזמנה לטקס >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>