הפליגה כל הדרך אל הפרס

הסירה האוטונומית שתוכננה ונבנתה על ידי סטודנטיות וסטודנטים גרפה פרסים בתחרות הבינלאומית RoboBoat

29 יוני 2021

צוות SAIL-IL שתכנן ובנה את הסירה האוטונומית הישראלית הראשונה, קצר השבוע פרסים ומחמאות בתחרות הבינלאומית RoboBoat. הקבוצה, שמונה 15 סטודנטיות וסטודנטים מהפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן ומהפקולטה למדעים מדויקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר, היא הקבוצה הישראלית הראשונה שהתחרתה נגד אוניברסיטאות ותיקות ומובילות מכל העולם, בהן Georgia Tech ,Louisiana University ,Embry University ועוד כעשר אוניברסיטאות מובילות מכל העולם.

 

אנחנו על המפה. הנבחרת הישראלית הראשונה בתחרות RoboBoat

 

תחרות שייט אונליין

התחרות הבינלאומית Roboboat של ארגון RoboNation, מתקיימת כבר למעלה מ-13 שנה ומאפשרת לאוניברסיטאות הגדולות בעולם להתחרות בפיתוח סירות אוטונומיות. בכל שנה התחרות מתקיימת בפלורידה אך בשל התפשטות נגיף הקורונה, הוחלט לקיים אותה במתכונת אונליין. לשם כך נדרש הצוות להכין מסמך TDR מקצועי (technical design report), שמפרט את תהליך הפיתוח ואת אופן קבלת ההחלטות האסטרטגיות, סרטונים המסבירים על אופן הפעולה של מערכות הסירה ועל תהליך הפיתוח שלהן, וכן להקים אתר אינטרנט ייעודי.

 

לאחר ערב ארוך של הצגות הפרויקטים הוכרזו הזוכים, וקבוצת SAIL-IL זכתה בשלוש קטגוריות בתחרות:

  • מקום ראשון על מערכת ההנעה של הסירה
  • מקום שלישי על אסטרטגיה וביצוע
  • פרס מיוחד על שימוש במודלים וסימולציות ויישומם בשטח

 

לחיים! נדב ושובל מקימי הקבוצה ומובילי הפרויקט, רגע אחרי הודעת הזכייה

 

בנוסף, זכתה הקבוצה גם בפרס כספי בשווי 1,300$. "התחרות הייתה לא קלה ועברנו דרך ארוכה ומלאת אתגרים. שעות של מחקר ופיתוח הביאו את הצוותים שלנו לפתח ולמדל את כל המערכות של הסירה אשר הוכיחו את עצמן. שלב אחר שלב בוצעו ניסויים במעבדות ובשטח, בפארק הירקון ובמיקומים נוספים. הפרסים הכספיים שזכינו הם רק חלק קטן מהסיפוק. הכבוד והגשמת החלום והיעד שהצבנו לעצמנו לפני 12 חודשים מרגשים מאוד. מצוות חדש שהתחיל הכל מאפס זכינו בגדול. כל אנשי הצוות שיוצאים מהפרויקט הזה, הפכו מסטודנטים למהנדסים עם ניסיון ענק שכל חברה הייתה חולמת לקבל", אומרים בהתרגשות שובל בן שושן ונדב שולב, שהקימו את הקבוצה והובילו אותה עד לניצחון.

 

כעת הם מבקשים להודות לכל חברות וחברי הצוות: ג'ורדן פאר - רכז הצוותים, זיו יוסיפוב ועומרי דרורי - צוות גוף הסירה, נדב פורת וגילעד זאבי - צוות בקרה והנעה, עידו נחום וחגי קונקול - צוות ראיה ממוחשבת, לין הרוש ולינור פוחיס - צוות תקשורת, רז שקד ומתן חושקובר - צוות רחפן אוטונומי, דניאלה שבת ומור ברקמן - צוות סנסרים, דני ברקו ויעקב פיינגלרנט - רכזי הפרויקטים של הפקולטה להנדסה. בימים אלו מגייסים חברי הקבוצה את הסטודנטיות והסטודנטים שיובילו אותה בשנה הבאה.

 

את התוכנית העסקית לסירה שבנו, פיתח הצוות במסגרת הקורס 'מפרויקט לסטארט-אפ', ביחד עם מנטורית הקבוצה בקורס הגב' אתי פינקלשטיין. את הקורס מלמד יאיר סאקוב, מייסד וראש מרכז היזמות באוניברסיטת תל אביב, והוא מאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות להנדסה לקחת את הפרויקט שלהם לשלב הבא, לפתח עבורו תוכנית עסקית, להציגה למשקיעים ולהתחיל בתהליך גיוס להקמת סטארט-אפ.

 

צוות מנצח. מי יוביל את SAIL-IL בשנה הבאה?

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>