מלגת הצטיינות למעורבות חברתית לבוגרת האוניברסיטה, רותם אילן

בטקס שהתקיים אתמול על ידי המועצה להשכלה גבוהה, זכתה רותם אילן, בוגרת האוניברסיטה, בתעודת הצטיינות ובמענק המל"ג על פעילותה החברתית למען ילדי המהגרים

13 נובמבר 2012
ארגון "ילדים ישראלים" למען ילדי המהגרים

מעורבות חברתית באקדמיה

אתמול, יום ד', ה-14.11.12, קיימה המועצה להשכלה גבוהה כנס בנושא "מעורבות חברתית – תפקידה השלישי של האקדמיה" בקמפוס בצלאל בירושלים, בנושא מעורבות אקדמיה וסטודנטים בקהילה. בכנס הוצגו פרויקטים מובילים לעשייה חברתית באקדמיה, וכן נשאו דברים פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הות"ת, ואנשי אקדמיה נוספים על תפקידה של האקדמיה בחברה הישראלית.

 

בסיום הכנס התקיים טקס הענקת תעודות הצטיינות ע"ש שוש ברלינסקי שיינפלד ז"ל למעורבות אקדמיה וסטודנטים בקהילה לעשרה סטודנטים, לשני אנשי סגל ולמוסד מצטיין בתחום הפעילות החברתית קהילתית. רותם אילן, בוגרת החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, הייתה בין הזוכים בתעודת הצטיינות ובמענק הוקרה על פעילותה הייחודית. בגילה הצעיר מובילה רותם עמותה המבוססת על פעילותם של מאות מתנדבים ומהווה דוגמא ומופת למחויבות חברתית.

 

למען ילדי המהגרים

רותם החלה את פעילותה לפני כשש שנים בהתנדבות בגני ילדים של עובדים זרים בדרום העיר תל-אביב-יפו כחלק מפרויקט פר"ח. בעקבות היכרותה עם קהילת המהגרים בישראל, החלה להנחות בהתנדבות קבוצות מנהיגות ותמיכה לעובדות סיעוד מהפיליפינים. לאחר עבודה של שלוש שנים עם הקהילה הזרה, הקימה יחד עם שלוש מהגרות עבודה ושלוש אזרחיות ישראליות את ארגון "ילדים ישראלים" המוביל את הפעילות הציבורית נגד גירוש ילדי המהגרים, ולמען שיפור בטחונם ואיכות חייהם.

 

ארגון "ילדים ישראלים" פועל להענקת מעמד ודאגה סוציאלית, משפטית וקהילתית למשפחות הזקוקות לכך, מתן ליווי אישי בתהליך רכישת מעמד בישראל, ארגון אירועי כיף וציון חגים לילדים והפעלת מערך של עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים. הארגון מקיים קשר רציף עם אנשי ציבור וארגונים בינלאומיים לקידום חקיקת מדיניות הגירה ברורה ומוסדרת המעוגנת בחוק במדינת ישראל.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>