אוניברסיטת תל-אביב העניקה את פרס רמנסיאנו ליהודית וקובי ריכטר, מייסדי חברת מדינול

עם קבלת הפרס, הודיעו ד"ר יהודית וד"ר קובי ריכטר כי יכפילו את גובה הפרס בסך 10,000 דולר ויתרמו אותו לקרן מלגות לסטודנטים בתחום מדעי הרוח והפילוסופיה

09 יוני 2013

ד"ר יהודית וד"ר קובי ריכטר, מייסדי מדינול, קיבלו היום באוניברסיטת תל-אביב את הפרס לכלכלה על שם הוגו רמנסיאנו – והודיעו כי יכפילו את גובה הפרס בסך 10,000 דולר ויתרמו אותו לקרן מלגות לסטודנטים בתחום מדעי הרוח והפילוסופיה.

 

קרדיולוגיה מכל הלב

הפרס הוענק למייסדי מדינול על השפעתם ותרומתם יוצאת הדופן לפיתוח הכלכלי, תעשייתי וטכנולוגי של מדינת ישראל, וכהוקרה מיוחדת  על הפיכת חברת מדינול למובילה בתחום הקרדיולוגיה ההתערבותית. בנימוקים צוינו החוש היזמי של ד"ר יהודית ריכטר ומחויבותה לשיפור החברה הישראלית על ידי הפעלת פרויקטים התנדבותיים, ונכונותה לחלוק מידיעותיה הנרחבות עם דורות חדשים של מנהיגים ישראליים עסקיים, יזמים וממציאים. עוד צוינו הישגיו הרבים של ד"ר יעקב ריכטר והשפעתו הרבה על תחום הלב וכלי הדם.

 

בדברי התודה שלו עם קבלת הפרס, אמר ד"ר קובי ריכטר, כי היה מעדיף לראות סטודנטים הלומדים בתואר הראשון שלהם BA כללי, המשלב בין פילוסופיה וספרות, החיוניים לצורך פיתוח חשיבה שיטתית ולצורך לימוד על שינוי, יחד עם לימודי פיזיקה, שיספקו לסטודנט הזה ארגז כלים לעולם המדעי.

 

קריאת ספרות כהשראה

"הבסיס לכל מדעי החיים וההשראה לתהליך מתמיד של שינוי, הוא קריאת ספרות", אמר ריכטר. "קריאת ספרות היא הבסיס הטוב ביותר למי שמעוניים להבין מהו שינוי ולחולל אותו. שינוי הוא הדרך להמציא דברים חדשים. בקריאה יש סדרת שינויים: אתה מתחיל באות ובמילה, ומשנה אותם לסמל, ולתפיסה – בדרך לשינוי הבא, שיוצר סיפור ועולם מושגים".

 

ד"ר יהודית ריכטר, עמדה בדברי התודה שלה על הקשר ההדוק שבין תעשיית הביומד ובין האקדמיה. "פיתוח מוצר דורש השקעה אדירה - ומוצרים רפואיים מחייבים מחקרים. היא סיפרה, כי בהמשך לכ-100 פטנטים אותם רשמה כבר החברה בארה"ב ו- 30 אחרים המצויים בתהליכי אישור, נערכת מדינול לקראת הצגתו הצפויה ב-2015 של תומכן (סטנט) חדש, המצופה בחומרים ביולוגיים, בטכנולוגיית ציפוי העתידה להערכתה לחולל מהפיכה בתחום כולו.

 

הוגו רמנסיאנו - נדיבות עמוקה ורגישות לזולת

יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, פרופ' יעקב פרנקל, שקיבל בעצמו בשנת 2000 את פרס הוגו רמנסיאנו, הודה לבנו ולבתו של רמנסיאנו, ג'ררד רמנסיאנו, ולד"ר מוניק ברל, הממשיכים במסורת התמיכה באוניברסיטה, ברוח פעילותו של אביהם. פרופ' פרנקל ציין כי חבר הנאמנים דן בהבטחת ההמשכיות של מחוייבות משפחתית לאוניברסיטה, ברוח משפחת רמנסיאנו. ד"ר מוניק ברל התמקדה בהצלחתה של מדינול להציל חיים, תומכן (stent) אחר תומכן – וציינה כי הענקת הפרס מהווה הערכה להישגים היוצאים מן הכלל של בני הזוג ריכטר כיחידים – והתעשייה הישראלית בכלל.

 

מוריס לוי, שהוביל את חברת הפרסום הצרפתית פובליסיס למעמד של ענק כלל עולמי, ומי שקיבל אמש (6.6) תואר דוקטור כבוד של אוניברסיטת תל-אביב, סיפר על היכרותו האישית עם הוגו רמנסיאנו. "הוא היה אדם בלתי רגיל, באופן פרדוקסלי. הוא, הוגו, מתאים ליותר מדי תיאורים: בלתי ניתן להגדרה או למיון. הוא היה טוב, יעיל ומצליח בעבודתו. הוא השלים באופן מבריק כל פרויקט – אבל מעבר לכל אלה הוא היה רגיש לזולת, ובעל נדיבות עמוקה. הוא היה קשור לשורשיו היהודיים, לישראל -  והוא הביע בקול את קשריו האלה. הוא היה נדיר בנתינה שלו – וביכולתו לשכנע אנשים סביבו לתת ולתרום".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>