פרופ' רם זמיר מונה לתפקיד ראש ביה"ס להנדסת חשמל

פרופ' זמיר הוא חוקר מוערך בתחומי תורת האינפורמציה, תקשורת ועיבוד אות סטטיסטי

05 ינואר 2021

פרופ' רם זמיר מונה לאחרונה לתפקיד ראש בית הספר להנדסת חשמל בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן באוניברסיטה.

 

פרופ' זמיר השלים את לימודיו בהנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב בשנת 1994, ומאז 1996 הוא חבר סגל ביה"ס להנדסת חשמל. בשנים 2013-2017 היה ראש המגמה להנדסת חשמל.

 

תחומי המחקר של פרופ' זמיר הם תורת האינפורמציה, תקשורת ועיבוד אות סטטיסטי. הוא חוקר מוערך אשר פרסם כ-200 מאמרים במגוון תחומים ומאמריו זוכים לציטוטים רבים. על שמו של פרופ' זמיר רשומים פטנטים רבים עבור שיטות שפיתח ואשר השפיעו על תקנים ומערכות תקשורת בתעשיית ההיי-טק בארץ ובעולם. בשנת 2014 יצא ספרו Lattice Coding for Signals and Networks בהוצאת אוניברסיטת קיימברידג'. כמו כן, פרופ' זמיר חבר באגודת תורת האינפורמציה של ארגון מהנדסי החשמל העולמי IEEE וכיהן במגוון תפקידים באגודה לאורך השנים.

 

לדברי פרופ' זמיר, הנדסת חשמל הוא תחום תעשייה, הוראה ומחקר, שעומד מאחורי מהפכת הטכנולוגיה המודרנית מאז המצאת הטלפון ונורת החשמל לפני כ-150 שנה, ואשר חודר לכל תחומי החיים המודרניים. זהו תחום שמתקדם בקצב אדיר בכל היבטי הטכנולוגיה - מזעור, מהירות, יעילות וזמינות – ומחייב שינויים והתאמות בהגדרת המקצוע, נושאי הלימוד והמחקר. בית הספר להנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב נמצא בלב "עמק הסיליקון" של אזור המרכז, והאוניברסיטה נדרשת להתמודד עם מספר אתגרים.

 

"כראש בית הספר אפעל לשיפור הנראות של מקצוע הנדסת החשמל, במיוחד בקרב מועמדים ומועמדות צעירים וצעירות שהנושא עלול להראות להם או להן מרוחק; לשדרוג תכניות הלימוד הרגילות והמשותפות והתאמה שלהן לשינויים הטכנולוגיים; ליצירת משיכה לאנשי ונשות סגל חדשים וחדשות עם ידע עדכני ומרץ לשנות; לגיוס משאבים לשיפור תשתיות ההוראה והמחקר; ולחיזוק הגיבוש ושיתוף הפעולה – הן בתוך בית הספר והן בינו לבין בתי הספר השכנים בפקולטה למדעים מדויקים," אומר פרופ' זמיר.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>