פרס הומבולדט למחקר הוענק לפרופ' רענן ריין

מועמדותו של פרופ' ריין הוגשה על-ידי האוניברסיטה החופשית של ברלין, שם גם ייערך טקס חגיגי בחודש אוקטובר הקרוב

19 אפריל 2016
צפו בפרופ' רענן ריין מסביר על חשיבות מועדון הכדורגל ככלי לגיבוש זהות חברתית בקרב קבוצות מהגרים

פרופ' רענן ריין, חוקר בחוג להיסטוריה כללית וסגן נשיא האוניברסיטה, זכה בפרס הומבולדט למחקר, המוענק מדי שנה בגרמניה על-ידי הקרן ע"ש אלכסנדר פון הומבולדט. הפרס ניתן על מכלול עבודתו המחקרית של מדען או חוקר בולט במגוון של תחומים ודיסציפלינות כהוקרה על תרומתו והשפעתו על תחום מחקרו. מבין כלל זוכי הפרס לשנת 2016, נבחר פרופ' ריין לקבל את הפרס היוקרתי ביותר, ע"ש ריימר-לוסט, שניתן במשותף על-ידי קרן הומבולדט והקרן על שם פריץ טיסן.

 

הענקת פרס הומבולדט הוא ביטוי של הוקרה בינלאומית למחקריו פורצי הדרך של פרופ' ריין על תנועות פופוליסטיות באמריקה הלטינית בכלל ועל התנועה הפרוניסטית בארגנטינה בפרט; על הגירה ומהגרים באמריקה הדרומית, תוך שימת דגש על תפוצות אתניות שונות, זהותן הקולקטיבית וקשריהן עם המולדת שלהן; ועל תרבות עממית, במיוחד זו שהתפתחה סביב הכדורגל, ואשר סייעה ליצור את כור ההיתוך של מדינות אלה. 

 

אלכסנדר פון הומבולדט היה חוקר גרמני, אשר בין השאר נסע ברחבי אמריקה הלטינית בסוף המאה ה-18 וראשית המאה ה-19 ותיאר לראשונה באורח מחקרי שיטתי את הטבע והאוכלוסייה באזורים אלה. בשנה שעברה זכה בפרס ריימר-לוסט, פרופסור ללימודים אפריקניים מאוניברסיטת הרווארד.
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>