פרופ' יואב הניס מונה לתפקיד סגן נשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטת תל-אביב

מתוקף תפקידו החדש יהיה פרופ' הניס אמון על קידום אוניברסיטת תל-אביב בתחומי המחקר, הרחבת הפעילות המחקרית באוניברסיטה ופתיחת אפשרויות מחקריות חדשות

03 דצמבר 2012
פרופ' יואב הניס

פרופ' הניס נמנה עם החוקרים המובילים בעולם בתחום הביופיזיקה של הסרטן. במחקריו, שפורסמו בכתבי-העת המדעיים המובילים, משלב פרופ' הניס גישות מתחום הביולוגיה של התא עם ביופיזיקה של ממברנות, במטרה לחקור את מנגנוני הפעולה של חלבוני ממברנה הקשורים לסרטן. 

 

את לימודיו החל פרופ' הניס באוניברסיטה העברית, שם השלים בהצטיינות יתירה את עבודת המחקר לדוקטורט בשנת 1978. לאחר מכן השלים את עבודת הפוסט-דוקטורט שלו בארצות-הברית. עם שובו לישראל התמנה לחבר סגל במחלקה לביוכימיה, ואחר-כך במחלקה לנוירוביולוגיה, בפקולטה למדעי החיים על-שם ג'ורג' וייז באוניברסיטת תל-אביב. בנוסף, היה פרופ' הניס בעל מינוי אורח באוניברסיטאות M.I.T, ברקלי ודיוק.

 

בארץ שימש פרופ' הניס כראש ועדת הקבלה לתואר ראשון בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב, כמזכיר האגודה הישראלית לביולוגיה של התא, כראש המחלקה לנוירוביוכימיה (כיום נוירוביולוגיה) וכחבר בוועדות אוניברסיטאיות ולאומיות שונות. בנוסף, פרופ' הניס פעיל בארגונים מדעיים בארץ ובארצות-הברית וזכה במלגות ובפרסים שונים.

 

משרד סגן הנשיא למחקר ופיתוח אחראי על קידום פעילויות המחקר והפיתוח המתקיימות באוניברסיטה ועל הנגשת הידע הנצבר במוסד לקהילה המדעית הכללית. בין האתגרים שניצבים בפניו כיום: קידום אוניברסיטת תל-אביב בתחומי המחקר; הרחבת הפעילות המחקרית באוניברסיטה; ופתיחת אפשרויות מחקריות חדשות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>