אוניברסיטת תל אביב - מובילה עולמית בהצמחת יזמים

אוניברסיטת תל אביב מדורגת שנה רביעית ברציפות בעשירייה הפותחת של האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר היזמים בוגרי תואר ראשון שהקימו חברות שגייסו הון

04 ספטמבר 2017

מסתבר שחוץ מחוקרים ומדענים, רופאים, קולנוענים ושלל אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכל התחומים, באוניברסיטת תל אביב מגדלים גם חדי קרן, ולא בגן הזואולוגי. אם אין לכם מושג מה הקשר בין החיה המיתולוגית לעולם ההיי טק, תכף תגלו.

 

582 יזמים, בוגרי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, הקימו 486 חברות שגייסו הון, ומציבים את אוניברסיטת תל אביב במקום ה-9 בעולם מבין 50 האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר היזמים. זו השנה הרביעית ברציפות שמדד PitchBook   מדרג את אוניברסיטת תל אביב במקום התשיעי בעולם והראשון מחוץ לארה"ב.

 

הדירוג מבוסס על החומר שנמצא במאגר המידע של Pitchbook, שמספקת ומנתחת מידע בתחום הסטארט־אפים וההון סיכון למשקיעים ולנותני שירותים.

 

283 מהחברות שהוקמו על ידי בוגרי אוניברסיטת תל אביב הן בתחום התוכנה והיתר במגוון של תחומים. אוניברסיטת תל אביב עקפה בדירוג כמה מוסדות מהמובילים בעולם, כמו UCLA, ייל ופרינסטון. בראש הדירוג עומדת אוניברסיטת סטנפורד ומיד אחריה ברקלי ו-MIT. לפי המדד הטכניון מדורג במקום ה-14 והאוניברסיטה העברית במקום 35.

 

8 יוניקורנים ו-25 יזמים סדרתיים

הסביבה האקדמית של אוניברסיטת תל אביב והמיקום בלב ההיי-טק הישראלי, מולידים מדי שנה אינספור רעיונות חדשניים לפיתוח מיזמים וחברות הזנק בקרב החוקרים, הסטודנטים והבוגרים. אוניברסיטת תל אביב מעודדת ומטפחת את רוח היוזמה והחדשנות ומעניקה ליזמים שבה את הכלים המעשיים ואת הקשרים הנחוצים עם עולם העסקים וההיי-טק בדרכים מגוונות.

 

בקרב בוגרי MBA שהפכו ליזמים, אוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום ה-13 בעולם והראשון בישראל, עם 178 חברות שהקימו יזמים בוגרי MBA מאז 2010, ושגייסו 2.36 מיליון דולר לחברה בממוצע. השנה, 8 בוגרי MBA של אוניברסיטת תל אביב נחשבים ליוניקורנים (עם סטארט-אפים ששווי השוק שלהם מוערך ביותר ממיליארד דולר), 10 בוגרי תואר ראשון ו-15 בוגרי תואר שני נחשבים כיזמים סדרתיים (שגייסו הון עבור 2 חברות ומעלה), ו-8 בוגרי תואר ראשון עשו אקזיטים.

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, אמר שהוא "רואה בדירוג הזה תעודת כבוד לישראל בכלל ולאוניברסיטת תל אביב בפרט. הרוח היזמית של "אומת ההזנק" הישראלית (Startup Nation), יונקת מהמאגר הנפלא של סטודנטים ובוגרים שעבורם המרדף אחרי הלא נודע הינו אורח חיים. לארגז הכלים שבו המורים שלנו מציידים את בוגרינו יש חלק בהצלחה." פרופ' קלפטר הוסיף עוד כי "מרכז היזמות החדש שאנחנו מרחיבים בימים אלה יהיה המצע שעליו יצמחו עוד חברות הזנק רבות לתפארת מדינת ישראל".

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>