מזנקים בעלייה: אוניברסיטת תל אביב שומרת על המקום התשיעי בעולם ביזמות, והראשון מחוץ לארה"ב

אוניברסיטת תל אביב מדורגת שנה שלישית ברציפות בעשירייה הפותחת של האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר הבוגרים שהפכו ליזמים. נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר: "הרוח היזמית של בוגרינו יונקת מהמרדף של כולנו באוניברסיטה אחר הלא נודע."

12 ספטמבר 2016

בוגרי אוניברסיטת תל אביב שומרים על המקום ה-9 בעולם, הראשון מחוץ לארצות הברית וכפועל יוצא מכך גם הראשון בישראל, במספר יזמים בוגרי תואר ראשון שגייסו הון. זאת על פי הדירוג החדש של חברת המחקר PitchBook  לשנת 2016/17, הממקם את בוגרי אוניברסיטת תל אביב בעשרייה הראשונה זו השנה השלישית ברציפות.

 

על פי הנתונים של חברת המחקר, 515 יזמים שלמדו באוניברסיטת תל אביב לתואר ראשון הקימו 429 חברות, שגייסו בסך הכל כ-5.1 מיליארד דולר. אוניברסיטת תל אביב עקפה בדירוג כמה מוסדות מהמובילים בעולם, כמו UCLA, ייל ופרינסטון. בראש הדירוג עומדת אוניברסיטת סטנפורד ומיד אחריה ברקלי ו-MIT.

 

לישראל נציגות מכובדת בין 50 האוניברסיטאות המדורגות. נוסף לאוניברסיטת תל אביב, הטכניון מדורג במקום ה-16 והאוניברסיטה העברית במקום ה-33.

 

מינהל עסקים ואקזיטים

בקרב בוגרי MBA שהפכו ליזמים, אוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום ה-12 בעולם והראשון בישראל. בדירוג העולמי, הכולל 25 אוניברסיטאות, אין אוניברסיטאות ישראליות נוספות. 187 היזמים בוגרי MBA היו יכולים להיות מדורגים בעצמם ברשימה הכוללת של 50 האוניברסיטאות המובילות.

 

כמו כן, אוניברסיטת תל אביב מדורגת גם במקום ה-8 בעולם והראשון בישראל במספר האקזיטים שעשו בוגרי תואר ראשון, בסך של 5.2 מיליארד דולר. בוגרי אוניברסיטת תל אביב מככבים גם ביזמות סדרתית של בוגרי תואר ראשון (מקום 11) ובוגרי MBA (מקום 15). 

 

במספר בוגרי MBA שהצמיחו חברות ששוווין עולה על מיליארד דולר מדורגת אוניברסיטת תל אביב במקום 8.

 

תחומי היזמות המובילים הם תחום התוכנה (55%), אחריו שירותים פיננסיים (10.7% בתואר הראשון, 13.5% בבוגרי MBA) ותחום הבריאות (8.2% בתואר ראשון).

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, אמר שהוא "רואה בדירוג הזה תעודת כבוד לישראל בכלל ולאוניברסיטת תל אביב בפרט. הרוח היזמית של "אומת ההזנק" הישראלית (Startup Nation), יונקת מהמאגר הנפלא של סטודנטים ובוגרים שעבורם המרדף אחרי הלא נודע הינו אורח חיים. לארגז הכלים שבו המורים שלנו מציידים את בוגרינו יש חלק בהצלחה." פרופ' קלפטר הוסיף עוד כי "מרכז היזמות החדש שאנחנו מרחיבים בימים אלה יהיה המצע שעליו יצמחו עוד חברות הזנק רבות לתפארת מדינת ישראל". 

 

הדירוג מבוסס על החומר שנמצא במאגר המידע של pitchbook, שמספקת ומנתחת מידע בתחום הסטארט־אפים וההון סיכון למשקיעים ולנותני שירותים.

 

לדירוג המלא >

 

StarTau - מרכז היזמות של אוניברסיטת תל-אביב >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>