והאוסקר הולך ל... חוקרי הפקולטה להנדסה

הפרס היוקרתי הוענק לצוות על פיתוח טכנולוגיה שהשפיעה משמעותית על תעשיית הקולנוע

04 פברואר 2021
מימין לשמאל: רון יוגב, פרופ' מאיר פדר, ד"ר צבי רזניק וגיא דורמן
מימין לשמאל: רון יוגב, פרופ' מאיר פדר, ד"ר צבי רזניק וגיא דורמן

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה השבוע על הזוכים בפרסי האקדמיה (אוסקר), בקטגורית המדעים וההנדסה לשנת 2021: פרופ' מאיר פדר מהפקולטה להנדסה ע"ש אייבי ואלדר פליישמן וד"ר צבי רזניק, תלמידו לשעבר ושותפו להקמת חברת הסטארט אפ אמימון - Amimon. יחד עימם זכו בפרס גם אנשי החברה גיא דורמן ורון יוגב.

 

טכנולוגיית הווידאו האלחוטי שמשדרגת את התעשייה

מדי שנה, לצד ההכרזה על הזוכים בטקס האוסקר המסורתי, האקדמיה האמריקאית לקולנוע מכריזה גם על הזוכים בקטגוריות השונות של הפרסים המדעיים והטכניים שהשפיעו בצורה ניכרת על תעשיית הקולנוע העולמית. במסגרת כך, חברי האקדמיה הודיעו כי טכנולוגיית הווידאו האלחוטי שפותחה על ידי הצוות ומומשה בשבבים של "אמימון", היא הזוכה בפרס האוסקר היוקרתי על תרומה מדעית והנדסית משמעותית לתעשיית הקולנוע. החברה הוקמה בשנת 2004 על ידי פרופ' מאיר פדר, ד"ר צבי רזניק ומר נועם גרי, אף הוא בוגר האוניברסיטה.

 

"הטכנולוגיה מסוגלת להעביר צילומי וידאו באיכות גבוהה מאוד וממספר רב של מוקדי צילום בצורה מיידית וללא כל השהייה, ובכך בעצם מאפשרת לבמאי הסרט ולצוות הקונטרול שליטה מלאה בכל זוויות הצילום בעת ובעונה אחת. כעת היא כבר נפוצה בכלל תעשיית הקולנוע העולמית", מסביר פרופ' פדר.

 

"החשיבות המרכזית בפיתוח של פרופ' פדר היא קיצור זמן הקמת הסט בהפקות עם ריבוי מצלמות (multi camera). הטכנולוגיה החדישה חוסכת בזמני הפקה ומגדילה באופן משמעותי את הזמן שמוקדש ליצירה עצמה", אומר יוסף פיצ'חדזה, חבר סגל אקדמי בכיר בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש  סטיב טיש ויוצר קולנוע.

 

בהתאם למצב, את נאום התודות נשא פרופ' פדר בלבוש לא רשמי מגינת ביתו: "זהו יום מרגש מאוד עבורי, וזו גאווה גדולה מאוד לאוניברסיטת תל אביב. פיתחנו את הטכנולוגיה הבסיסית בשנים 2005-2004, כאשר כולם חשבו שהמשימה קשה עד בלתי אפשרית. ידענו שמדובר בהישג טכנולוגי של ממש, אך מעולם לא דמיינו שנקבל על כך אוסקר. לפני כשנה הודיעו לנו מוועדת הפרס שאנחנו מועמדים, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות, ראיתי בזה גימיק. כשקיבלתי פתאום מייל רשמי מהאקדמיה בהוליווד ובו הודיעו לנו שזכינו באוסקר - התחושה הייתה נהדרת. באקדמיה זכיתי בהרבה פרסים, אבל אין ספק שהאוסקר הוא המפורסם מכולם. מבחינתנו זה הישג כביר ואני גאה מאוד על כך".

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>