פרופ' מרק קרלינר מונה ליושב הראש של הוועדה הישראלית לאנרגיות גבוהות ולנציג הישראלי ב-CERN

יפעל לקדם את שילוב תעשיית ההייטק הישראלית במכרזים של המרכז האירופאי למחקר גרעיני

16 דצמבר 2020
פרופ' מרק קרלינר
פרופ' מרק קרלינר

האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים ומשרד המדע והטכנולוגיה, הודיעו על מינויו של פרופ' מרק קרלינר, מבית הספר לפיזיקה ולאסטרונומיה ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר, ומנהל המכון ללימודים מתקדמים, לתפקיד יו"ר הוועדה הישראלית לאנרגיות גבוהות, וכן לנציג מדינת ישראל במרכז האירופאי למחקר גרעיני (CERN).

 

המרכז האירופאי למחקר גרעיני הוא ארגון בינלאומי, אשר ישראל חברה מלאה בו החל משנת 2014. כפועל יוצא מחברות בארגון, על ישראל לרכז את הפעילות שלה מול ,CERN וזהו תפקידה של הוועדה הישראלית לאנרגיות גבוהות. מתוקף תפקידו החדש, פרופ' קרלינר יוודא כי המשאבים המוקצים למחקרים ישראלים ב-CERN מנוצלים במלואם, וכי הם מקבלים תמיכה מספקת מהמדינה. כמו כן, הוא יפעל לקדם את שילוב תעשיית ההייטק הישראלית במכרזים של CERN.

 

בנוסף לארגון הפעילות המחקרית, הוועדה הישראלית לאנרגיות גבוהות עוסקת בהסברה ובפעילות חינוכית. הוועדה יוזמת סיורים מודרכים ב-CERN לתלמידי תיכון. פרופ' קרלינר מדגיש את החשיבות של הסיורים הללו, המוקפאים כרגע בעקבות הקורונה. "סיורים אלה הם חוויה בלתי נשכחת, המשאירה רושם רב על התלמידים ואף משפיעה על בחירת מקצועות הלימוד שלהם בעתיד, ולכן הוא רואה חשיבות רבה בחידוש ובהרחבה של פעילות זו", הוא מסביר.

 

במסגרת תפקידו, ישים פרופ' קרלינר דגש על הרחבת צוות החוקרים והעובדים הישראלים בארגון CERN. לדבריו, יש ישראלים מוכשרים אשר יכולים לתרום רבות ל-CERN בתחום המחקר, אך גם בתחומים תומכי מחקר, כגון הנדסה, רפואה תעשייתית, בטיחות, ניתוחים כלכליים, ניהול כ"א ותרגום.

 

פרופ' קרלינר הוא פיזיקאי תיאורטי העוסק בחלקיקים אלמנטריים. מחקרו מתמקד בכוחות שפועלים בין קוורקים, שמהווים את אבני הבניין של פרוטונים ונויטרונים, מהם מורכבים גרעין האטום.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>