"מכתב אהבה למ"מ שלי", סרטה של עטרה פריש, ישתתף בפסטיבל טרייבקה

הסרט התקבל לתחרות הקצרים הרשמית בפסטיבל, שנחשב לאחד הפסטיבלים החשובים והיוקרתיים בעולם

14 מרץ 2018

"מכתב אהבה למ"מ שלי", סרטה של עטרה פריש, סטודנטית בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש של אוניברסיטת תל אביב, התקבל לתחרות הסרטים הקצרים הרשמית בפסטיבל טרייבקה ויוקרן שם בבכורה עולמית.

 

בתחרות יוצגו 55 סרטים, אשר נבחרו מבין 4,754 הסרטים הקצרים אשר הוגשו לפסטיבל, כאשר 40% מתוך הסרטים שנבחרו הינם של נשים במאיות. "מכתב אהבה למ"מ שלי" הינו הסרט הישראלי היחיד שיוצג השנה בתחרות זו.

                                               

פסטיבל טרייבקה הוא אחד מהפסטיבלים החשובים בעולם. הוא הוקם ביוזמתו של השחקן רוברט דה-נירו, אשר רצה להחיות מחדש את חלקו הדרומי של האי מנהטן לאחר אסון התאומים. הפסטיבל, שמאז הקמתו משך להקרנותיו מעל לשלושה מיליון צופים, שם לעצמו כמטרה לקדם יוצרי סרטים עצמאיים, תוך כדי שהוא פועל למען הנצחתה של העיר ניו יורק כמוקד קולנועי. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 18 - 29 באפריל, בניו יורק, ארה"ב.

 

מכתב אהבה מסתורי

"מכתב אהבה למ"מ שלי" (19 דק') מספר על נועה  (גילי בית הלחמי), מפקדת טירונים מסורה בצה״ל, אשר מקבלת מאחת החיילות שלה מכתב אהבה מסתורי. החשד שהמכתב אינו אותנטי, יאלץ אותה להתמודד עם הדילמה שבין דבקות בכללי המשמעת הצבאיים, לבין הכמיהה שלה להרגיש, ולו לרגע אחד - נאהבת.

 

"מכתב אהבה למ"מ שלי" הופק במסגרת פרויקט "גיבורה" – סרט באורך מלא המאגד יחד חמישה סרטים קצרים שיצרו חמש במאיות. הפרויקט הופק במסגרת בית הספר לקולנוע וטלוויזיה על שם סטיב טיש, בניהולן האמנותי של מיכל ויניק ומיה דרייפוס, ובהפקת אפרת כהן (גאודאמוס הפקות), והוקרן ברחבי העולם.

 

"מכתב אהבה למ"מ שלי" הוא סרטה הקצר השני של עטרה פריש. קודם לכן ביימה את "אחותי היפה" (בכיכובה של מורן רוזנבלט) שהוקרן בפסטיבלים שונים ברחבי העולם. בארבע השנים האחרונות, הפיקה פריש מגוון סרטים קצרים, בהם "רסן" - שהשתתף בתחרות הסינפונדסיון בפסטיבל קאן 2012, ו-"הומור", שהשתתף בפסטיבל הקולנוע העצמאי ברומא 2014. לאחר מכן כיהנה כמנהלת הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים, שם יזמה גם את פרויקט T-Port: פלטפורמה אינטרנטית ראשונה מסוגה בעולם לקידום ולהפצה של סרטי סטודנטים. בימים אלה עובדת עטרה על סדרת טלוויזיה המבוססת על סרטה הקצר "מכתב אהבה למ"מ שלי" וכותבת תסריט לסרט ראשון באורך מלא.

 

פרט לשחקניות גילי בית הלחמי, רוית דור ושיר אברמוב (שאינן סטודנטיות) ועשו את עבודתן בהתנדבות, הופק הסרט ע"י סטודנטים וסטודנטיות בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש של אוניברסיטת תל אביב. את הסרט הפיקו  ארז ארבל ושיר כהן, צילם מתן בללתי וערך ניב פוקס.

 

זו אינה הפעם הראשונה שבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש מתקבל עם סרט קצר לתחרות הרשמית בפסטיבל הניו יורקי. ב-2011 הסרט  "אווה – שם זמני", סרטו של דור פדלון, סטודנט בבית הספר לקולנוע,  זכה בציון לשבח באותה התחרות. ב-2012 "תפרים", סרטה של עדיה אמרי אור, זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר שהוענק לה ע"י השחקנית סוזן סרנדון, וב-2016 התקבל לתחרות גם "מפעילה", סרטו של הסטודנט בן חכים.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>