פרס יוקרתי לד"ר אלכסנדר לוגונוב מבית הספר למדעי המתמטיקה

ד"ר לוגונוב הוא החוקר השני בהיסטוריה מאוניברסיטה ישראלית, שמקבל את אחד הפרסים היוקרתיים ביותר בעולם, פרס קליי, מטעם אוניברסיטת אוקספורד

05 יוני 2017
פרס יוקרתי לד"ר אלכסנדר לוגונוב מבית הספר למדעי המתמטיקה

כבוד גדול לבית הספר למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל אביב: ד"ר אלכסנדר לוגונוב, עמית-מחקר בבית הספר, זכה בפרס קליי למחקר. ד"ר לוגונוב הוא החוקר השני בהיסטוריה מאוניברסיטה ישראלית, שמקבל את הפרס היוקרתי, המוענק על-ידי מכון קליי למתמטיקה באוניברסיטת אוקספורד.

 

"מדובר באחד הפרסים היוקרתיים ביותר בעולם למתמטיקה", מסביר פרופ' מיכאיל סודין. "הזוכה הראשון בפרס היה אנדרו ויילס, שפתר את הבעיה המפורסמת ביותר בהיסטוריה של המתמטיקה – המשפט האחרון של פרמה. מאחר שהפרס ניתן על סמך עבודה או סדרת עבודות ספציפיות, יש שנים שבהן הוא אינו ניתן בכלל. כמה מהזוכים בפרס קליי למחקר קיבלו לאחר מכן גם את הפרס היוקרתי ביותר במתמטיקה, מדליית פילדס, ובהיסטוריה של הפרס היה רק חוקר אחד נוסף מאוניברסיטה ישראלית שזכה בפרס קליי, פרופ' עודד שרם ז"ל. זה באמת כבוד גדול לבית הספר שלנו".

 

שיטה חדשנית, אלגנטית ופורצת דרך

ד"ר לוגונוב, שהשלים את הדוקטורט שלו באוניברסיטת סנט פטרבורג, הוזמן לאוניברסיטת תל אביב לעבודת פוסט-דוקטורט בהנחייתם של הפרופסורים בוחובסקי וסודין. את הפרס הוא יקבל ביחד עם פרופ' יבגניה מליניקובה מהאוניברסיטה הנורווגית למדעים ולטכנולוגיה בטרונדהיים.

 

"ד"ר לוגונוב ופרופ' מליניקובה יקבלו את פרס קליי על מחקרם פורץ הדרך בתחום המתמטיקה העיונית, הגיאומטריה הספקטרלית ותורת המשוואות הדיפרנציאליות החלקיות", אומר פרופ' סודין. "אלה שאלות ידועות מאוד, שמתמטיקאים מפורסמים העלו כבר לפני 40 שנה ואשר נותרו ללא פתרון. לוגונוב ומליניקובה פיתחו שיטה חדשנית לגמרי לגשת לשאלות האלה, ואף פתרו חלק גדול מהן. יתרה מכך, השיטה שלהם סללה דרך לפתרון שאלות אחרות בתחומים סמוכים במתמטיקה. מדובר בשיטה יפה, אלגנטית ופשוטה, שתלמידים לתואר שני במתמטיקה יכולים להבין אותה ולהשתמש בה".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>