מווייטנאם ועד רואנדה: הסתיים המחזור הראשון של התכנית הבינלאומית לביטחון המזון

"מרכז מן שם לו למטרה להעצים את הביטחון ובטיחות המזון בארץ ובעולם", מסביר פרופ' אוהד

09 מאי 2016
"חוויה מעצימה". פרופ' דני חיימוביץ' (מימין) ופרופ' ניר אוהד עם הסטודנטית נגויין נגוק בטקס הסיום

לאחרונה התקיים בקמפוס טקס הסיום החגיגי של המחזור הראשון בתכנית הבינלאומית לתואר שני במדעי הצמח, בדגש על ביטחון המזון. התכנית, בראשותו של פרופ' ניר אוהד, היא פרי שיתוף פעולה פורץ דרך בין מרכז מן לביטחון המזון הפועל באוניברסיטה, לבין המרכז הבינלאומי למשתלמים בערבה (AICAT), הפועל במסגרת המועצה האזורית הערבה התיכונה. במחזור הראשון השתתפו 15 סטודנטים, כולם מווייטנאם, שלמדו במשך שנה וחצי בישראל. 

 
את הטקס המרגש פתח סגן הנשיא, פרופ' רענן ריין, ואחריו נשאו דברים פרופ' דניאל חיימוביץ, דיקן הפקולטה למדעי החיים, ד"ר אייל בלום, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, גברת חני ארנון, ראש AICAT, ופרופ' אוהד עצמו. את הטקס כיבדו בנוכחותם שגריר וייטנאם בישראל, כמו גם שגרירי ניגריה ואתיופיה, אשר תלמידים ממדינותיהם משתתפים במחזור השני של התכנית.

 

התנסות בעמק הסיליקון של החקלאות הישראלית
 
"מרכז מן שם לו ליעד להעצים את הביטחון ובטיחות המזון בארץ ובעולם", מסביר פרופ' אוהד, העומד בראש מרכז מן, ומוסיף: "ייחודה של התכנית החדשה הוא בכך שתלמידים רוכשים את המידע האקדמי ברמה הגבוהה ביותר שהאוניברסיטה מציעה, ובנוסף הם זוכים להתנסות בחקלאות המתקדמת ביותר המתקיימת באזור הערבה התיכונה, שהיא עמק הסיליקון של החקלאות הישראלית.

 
התכנית מורכבת משני סמסטרים בערבה, הכוללים לימודים אקדמיים והתנסות במחקר חקלאי ובעבודה חקלאית, וסמסטר קיץ בתל-אביב, שבמסגרתו הסטודנטים משתתפים בארבעה קורסים בנושא ביטחון המזון. 

 
"כבר מהמפגש הראשון עם התלמידים היה ברור שמדובר בחוויה מרגשת וראשונית מאוד עבור שני הצדדים", מוסיף פרופ' אוהד ומציין כי למעלה ממחצית הסטודנטים מגיעים מרקע כפרי, ובתכנית הם נפגשו עם החלוציות, החדשנות והיזמות הישראלית, "המהוות את הבסיס לפריצת דרך בחקלאות, כפי שהוכיחו חקלאי הערבה". 

 
"אחד הדברים המייחדים את התכנית הוא היכולת לחבר בין המרכז לפריפריה", מוסיפה מאיה אורן, מנהלת התכנית. במסגרת התכנית, היא מסבירה, מרצים מהאוניברסיטה יורדים לערבה ללמד, והיא מספקת תעסוקה לבעלי דוקטורט ותארים מתקדמים החיים בערבה, "זהו פתח להעצמה אקדמית בפריפריה", היא אומרת. "המחזור הראשון של התכנית כבר מייצא 15 שגרירים בעלי רצון טוב לחקלאות ולאקדמיה הישראלית", מספר פרופ' אוהד, "יש פה הפריה הדדית, וכמו שהם לומדים מאיתנו, כך אנחנו לומדים מהם. אגב, שניים מבוגרי התכנית ממשיכים את לימודי התזה באוניברסיטת תל אביב לשנה נוספת". 

 

כאמור, המחזור השני של התכנית כבר יצא לדרך, ומשתתפים בו תלמידים מניגריה, אתיופיה, אוגנדה, רואנדה, וייטנאם ומיאנמר.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>