פרופ' אילנה גוזס זכתה בפרס האקדמיה האמריקאית לרפואה על מחקרה בתחום חקר האלצהיימר

המחקר מציע גישה חדשנית מבוססת בינה מלאכותית לשיפור היכולת למציאת קוקטייל התרופות המתאים ביותר למטופל על סמך המידע הגנטי שלו

17 נובמבר 2021
פרס אלופת התקווה לפרופ' גוזס על מחויבותה לחקר מחלות נדירות וגנטיות

האקדמיה האמריקאית לרפואה הכריזה על הזוכים בפרסי התחרות הבינלאומית למחקרים המתמקדים במציאת פתרונות לשיפור והארכת החיים לשנת 2021, ובהם פרופ' אילנה גוזס מביה"ס סגול למדעי המוח והפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר. התחרות היא שיתוף פעולה בינלאומי של יותר מ-50 מדינות והיא נפתחה לכ-1000 מועמדים מתחומי מחקר שונים, בהם רפואה, כלכלה ומדעי החברה.

 

פרופ' גוזס היא חוקרת בעלת שם בינלאומי בתחום הביולוגיה מולקולרית של המוח ופיתוח תרופות למחלת האלצהיימר, סכיזופרניה ואוטיזם, אשר זכתה להערכה ולפרסים רבים על עבודתה, בהם אלופת התקווה והמדענית המצטיינת על גילוי הגן ל- ADNP מעמותת GLOBAL GENES פרס לנדאו ופרס הומבולדט. במחקרה הנוכחי שעליו זכתה בפרס היוקרתי, פרופ' גוזס וקבוצת המחקר הבינלאומית שלה הכוללת מדענים בעלי שם בבינה מלאכותית מהונג קונג, מציעים גישה חדשנית מבוססת בינה מלאכותית לשיפור היכולת למציאת קוקטייל התרופות המתאים ביותר למטופל על סמך המידע הגנטי המצוי לגביו.

 

פרופ' אילנה גוזס: "זהו כבוד גדול עבורי ואני שמחה שהקהילה הבינלאומית רואה לנכון להשקיע מאמצים בקידום פתרונות למחלות כמו מחלת אלצהיימר. אני מודה לעמיתי מאוניברסיטת הונג קונג בהובלת פרופ' ויקטור לי ופרופ' חבר ג'קלין לם על שיתוף הפעולה הפורה שהוביל לקבלת הפרס. הפרס נקרא Catalyst Award לקראת פריצות דרך נוספות!"

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>