10,000 בדיקות קורונה ביום

אוניברסיטת תל אביב וקבוצת אלקטרה זכו במכרז של משרד הביטחון להקמת מעבדה לביצוע בדיקות קורונה

15 ספטמבר 2020
מעבדת הקורונה שהוקמה בקמפוס אוניברסיטת תל אביב
מעבדת הקורונה שהוקמה בקמפוס אוניברסיטת תל אביב

בזכות הידע והניסיון שצברו במאמץ הלאומי הפעיל לבלימת מגפת הקורונה עד כה, זכו החברה הכלכלית של אוניברסיטת תל אביב וקבוצת אלקטרה במכרז של משרד הביטחון להקמת מעבדה חדשה ומשוכללת, שתיבנה על ידי אלקטרה בדרום הארץ ותבצע בין 300,000 ל-700,000 בדיקות קורונה בחצי שנה, בהספק עבודה של עד 10,000 בדיקות קורונה ביום. המכרז גובש בהתאם ליעדי משרד הבריאות כחלק מהמאמץ הלאומי לקטיעת שרשראות הדבקה.

 

המעבדה תופעל על ידי חברי סגל בכיר מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, ולצדם מנהלי מעבדה מומחים, צוותים של עובדי מעבדה בכירים בתחומם וכן סטודנטים לתארים מתקדמים, דוקטורנטים ופוסט דוקטורנטים.

 

לא מוותרים לקורונה

שיתוף הפעולה בין אוניברסיטת תל אביב לקבוצת אלקטרה החל מיד עם פרוץ הגל הראשון של המגפה, כאשר בזמן שיא של 10 ימים הקימו יחד בשטחי האוניברסיטה מעבדה שמספקת שירותים למשרד הבריאות, ובהמשך הקימו שלוש מעבדות נוספות לבדיקות קורונה.

 

באוניברסיטת תל אביב מדגישים: "משבר הקורונה גורם לנזקים כלכליים וחברתיים קשים מנשוא, ובעתות משבר מחובתנו כאוניברסיטה מובילה בישראל לרתום את כל היכולות המקצועיות והמדעיות שלנו כדי לסייע למדינה ולקהילה. יש לנו את כוח האדם המיומן ביותר למשימה וכן את התשתיות המתאימות להפעלת מעבדה בסדר גודל משמעותי, ואנו בטוחים שבכוחות משותפים נוכל להביס את הנגיף ולהשיב את החיים בישראל למסלולם".

 

מקבוצת אלקטרה נמסר: "במהלך תקופת הקורונה ועד היום הקימה אלקטרה מתחמים רפואיים ייחודיים לטיפול בחולי הקורונה, בבתי החולים שיבא ובלינסון, וכן מעבדות לבדיקות קורונה בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים. הקבוצה גאה לשתף פעולה עם אוניברסיטת תל אביב במיזם חשוב זה, וליישם הלכה למעשה את הידע המקצועי הרב שצברה לאורך השנים לטובת בריאות עם ישראל ולמען מיגור המגיפה".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>