חברת Google תעניק מענק מחקר תחרותי בנושא הקורונה לאוניברסיטת תל אביב

המענק יינתן לאוניברסיטת תל אביב על תuכניתה לבצע מחקרים בעלי השפעה, מבוססי דאטה ובינה מלאכותית (AI) להתמודדות עם נגיף הקורונה

14 ספטמבר 2020

אוניברסיטת תל אביב נבחרה על ידי Google.org (קרן של Google שתכליתה לתמוך ברעיונות מבוססי דאטה לחלק מהאתגרים הגדולים ביותר של האנושות) לקבלת מענק מחקר (גרנט) תחרותי על תוכניתה לבצע מחקרים בעלי השפעה, מבוססי דאטה ובינה מלאכותית (AI) להתמודדות עם נגיף הקורונה (COVID19).

 

מהלך זה הינו אחד משורת מהלכים שמבצעת גוגל במסגרת תרומתה למיגור המגפה ברמה העולמית ובחיבור לתוכנית למינוף מחקרי AI לטובת הקהילה (AI for Social Good), שבין העומדים בראשה פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא Google ומנכ״ל מרכז המחקר והפיתוח של Google בישראל. המרכז הישראלי הינו שחקן משמעותי במאמצי החברה הקשורים להתמודדות עם הקורונה, ובמאמצים נוספים לשמירה על ביטחונה ובטיחותה של אוכלוסיית העולם במצבי משבר ואסונות טבע כגון שטפונות, רעידות אדמה ושריפות ענק.  

 

בניית מודל מדויק של התפשטות המגפה

מענק המחקר מוענק למרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים באוניברסיטת תל אביב. במחקר זה, צוות המרכז עושה שימוש בטכניקות בינה מלאכותית ושיטות סטטיסטיות מתקדמות. בעזרת נתונים ממשרדי הממשלה (הבריאות, התחבורה ועוד) והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, החוקרים מתכוונים לבנות מודל מדויק ברזולוציה גבוהה של התפשטות המגפה וכן לבחון שיטות שונות המשתמשות במודל זה לתכנון ובדיקת ההשפעה של צעדים לבלימת המגפה. מחקר בינתחומי זה משלב חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור, סטטיסטיקה, מדעי המחשב והנדסת חשמל וכן חוקרים ממכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה.

 

"אוניברסיטת תל אביב גאה שחברת Google החליטה להעניק למרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים מענק משמעותי לטובת פיתוח המחקר בנושא הקורונה בישראל," אומר פרופ' מאיר פדר, ראש המרכז לבינה מלאכותית ומדעי הנתונים, "המענק יתמוך בפיתוח כלים לתכנון ולבחינת ההשפעה של צעדים שונים על התפשטות המגפה המבוססים על בינה מלאכותית ולמידה מחיזוקים (Reinforcement Learning). תוצאות המחקר ישמשו את מקבלי ההחלטות לקביעת מדיניות לבלימת המגפה".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>