תואר אביר מסדר הכוכב של הסולידריות האיטלקית הוענק לפרופ' אהוד גזית

התואר ניתן מדי שנה מטעם נשיא איטליה לאנשי מעש ורוח מאיטליה ומן העולם

20 דצמבר 2015
תואר אביר מסדר הכוכב של הסולידריות האיטלקית הוענק לפרופ' אהוד גזית

בטקס חגיגי שהתקיים לאחרונה בביתו של שגריר איטליה בישראל, פרנצ'סקו מריה טאלו, הוענק לפרופ' אהוד גזית מהפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז תואר אבירות של מסדר הכוכב של הסולידריות האיטלקית. התואר ניתן מדי שנה מטעם נשיא איטליה לאנשי מעש ורוח ספורים מאיטליה ומן העולם. "הייתי נרגש מאוד לקבל הכרה כזו מאיטליה, שקרובה מאוד לליבי", אמר פרופ' גזית.

 

העיטור הוענק לפרופ' גזית בעבור פעילותו רבת השנים לחיזוק ולעידוד המחקר והפיתוח המשותף לאיטליה ולישראל, בעבור תרומתו לקידום המדע והידע האנושי בכלל, ועבור פעילותו הציבורית הענפה בארץ ובעולם. לפרופ' גזית - המכהן כמופקד הקתדרה לביוטכנולוגיה של מחלות ניווניות, ואשר כיהן בעבר כסגן נשיא האוניברסיטה - קשרים מדעיים ענפים והדוקים עם קבוצות מחקר מובילות ברחבי איטליה. בתקופה שכיהן כמדען הראשי במשרד המדע והטכנולוגיה בשנים 2014-2012, עמד פרופ' גזית בקשר ישיר עם שרי המדע באיטליה, ופעל רבות לחיזוק הקשרים בין שתי המדינות. "כל השנים שילבתי בין פעילות מדעית לפעילות ציבורית, והתואר מייצג את השילוב של שניהם", אומר פרופ' גזית. "המשותף לאיטליה וישראל הוא ששתיהן אומות עם מסורת ארוכה והשפעה על התרבות האנושית, ורעיון האבירוּת מייצג מסורת ארוכת שנים".

 

בטקס השתתפו, בין השאר, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס, ואנשי אקדמיה ועסקים בכירים, בהם פרופ' איתמר פרוקצ'ה, פרופ' רות ארנון, לשעבר נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים, ד"ר גיורא ירון, יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' דני חיימוביץ, דקאן הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב, עמוס שפירא, נשיא אוניברסיטת חיפה, עידו שריר, מנכ"ל משרד המדע, פרופ' נורית ירמיה, המדענית הראשית של משרד המדע ומר סמי סגול.

 

מסדר הכוכב של הסולידריות האיטלקית הוקם על-ידי נשיאהּ הראשון של הרפובליקה, אנריקו דה ניקולה, ב-1947 במטרה להוקיר אישים שתרמו לשיקומה של איטליה אחרי מלחמת העולם השנייה. עם השנים השתנה מעגל מקבלי תואר האבירות, וכיום הוא ניתן כהוקרה לאישים שתורמים ליוקרתה של איטליה בעולם ומקדמים שיתופי פעולה ויחסי ידידות בינה לבין מדינות אחרות. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>