בוגרי בית הספר לקולנוע קטפו את הפרסים הראשיים בפסטיבל דוק אביב 2020

הבוגרים זכו על סרטיהם "אהבה זאת לא הייתה" ו-"מלחמתה של רעיה סיניצינה" שהחלו לפתח בימי לימודיהם

13 ספטמבר 2020

 

הסרט  "אהבה זאת לא הייתה" של הבוגרת מיה צרפתי בהפקת הבוגר ניר סער וקורט לנגבין, שהופק עבור יס דוקו, זכה בפרס פרנק לאוי לסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2020. שווי הפרס עומד על 70,000 שקלים. כחלק מהזכייה, יקבלו יוצרי הסרט מענק מיוחד שיאפשר להם להריץ את הסרט להתמודדות על האוסקר האמריקאי.

 

"אהבה זאת לא הייתה"  מבוסס על סרט הגמר הקצר שיצרה צרפתי והפיק ניר סער במהלך לימודיהם בביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש - "היפה בנשים", איתו זכתה מיה בתחרות הסטודנטים התיעודית של האוסקר האמריקאי.

 

הסרט, שישודר ביס דוקו, מתמקד בסיפורה של ניצולת שואה שקיימה יחסים קרובים עם קצין אס.אס בכיר. היא נדרשת להחלטה קשה כאשר היא מוזמנת להעיד במשפט שנערך לקצין בווינה, 30 שנה לאחר תום המלחמה. בנימוקי השופטים לזכיית הסרט נכתב כי הוא מביא "סיפור נדיר בעוצמתו הדרמטית, שנפרש בהדרגה וביד בוטחת, באמצעות דמויות כובשות לב, עריכה מעולה ועיבוד מקורי ומבריק של צילומי ארכיון. הסרט מהלך לכל אורכו על התפר המצמרר שבין קורבן לתוקפן, ומצליח להביא תיעוד חשוב ורב עוצמה של זוועות המלחמה, לצד עדויות מלאות חיים, עיסוק בזיכרון ושכחה, ושאלות נוקבות על כוחה המתעתע של האהבה".

 

הבוגר הטרי יפים גרבוי זכה בפרס הבימוי הטוב ביותר עבור סרטו "מלחמתה של רעיה סיניצינה", סרט שהחל את הפיתוח שלו בבית הספר כסרט סטודנטים והפך עם הזמן לפיצ'ר באורך מלא.

 

"מלחמתה של רעיה סיניצינה" הוא דיוקן קולנועי של אשה שבגיל 17 שימשה כחובשת בצבא רוסיה, עלתה לישראל וחוגגת בכל שנה את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. "במקום לבקש מגיבורת סרטו לצלול לזיכרונות מימי שירותה בצבא האדום ולבסס את סרטו על גיבוב של אירועים, תאריכים ועובדות, הבמאי יפים גרבוי מעדיף לכוון את המצלמה באקסטרים קלוז אפ לעיניה של סיניצינה, ולנסות להבין מה מסתתר מאחורי הקמטים שבעי השנים", כתבה על הסרט נירית אנדרמן מהארץ.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>