מהתיכון בדימונה לאקדמיה מקוונת באוניברסיטת תל אביב

תלמידי התיכונים בדימונה ילמדו בכתותיהם קורסים אקדמיים מקוונים של אוניברסיטת תל אביב, במסגרת התכנית "עיר אקדמית"

20 יוני 2018
מימין: דורון סבג, משה אדרי, בני ביטון ופרופ' יוסף קלפטר

העיר דימונה ואוניברסיטת תל אביב משיקות תכנית חדשה וייחודית לשיתוף פעולה אקדמי. התכנית, המייצרת חיבור ישיר בין בתי הספר התיכוניים בעיר דימונה לאוניברסיטת תל אביב, תאפשר לתלמידים ללמוד קורס אקדמי במסגרת תכנית הלימודים הרגילה לבגרות, להיבחן עליו במסגרת בית הספר שלהם ובמקביל - גם לגשת גם לבחינה אקדמית באוניברסיטת תל אביב. עמידה בבחינה זו תעניק לתלמידים קרדיט אקדמי, אשר יעמוד לזכותם כשירצו ללמוד לימודים לקבלת תואר באוניברסיטת תל אביב או בכל אוניברסיטה אחרת.

 

מר יובל שרייבמן, מייסד ומנכ"ל המרכז לחדשנות בלמידה של אוניברסיטת תל אביב, הדגיש כי שיתוף הפעולה הוא דוגמא נפלאה למינוף הכלים החדשים של המהפכה הדיגיטלית, המאפשרת להסיר חסמים ולהנגיש לכל האוכלוסייה אפשרויות שבעבר לא היו קיימות.

 

כובע נוסף לאנשי ההוראה

למורי התיכון בדימונה יהיה כעת תפקיד חיוני נוסף, כשייקחו חלק בתכנית "עיר אקדמית". הם יהיו אלו שיעבירו הלכה למעשה את הקורסים האקדמיים לתלמידי התיכון, ותפקידם המסורתי יתפתח ממורה "מעביר ידע" למורה "מפתח מיומנויות למידה", המצייד את התלמידים בכלים ובמיומנויות להצלחה. המורים שישתתפו במהלך החדשני יוכלו לבחור איזה קורס אקדמי מקוון ברצונם ללמד את תלמידיהם, מתוך היצע של הקורסים שאושרו על ידי משרד החינוך. כל תלמידי התיכון המעוניינים בכך, יוכלו לעשות את צעדיהם הראשונים באקדמיה, לרכוש מיומנויות למידה מתקדמות, ולפתח תחושת מסוגלות אקדמית, וכל זאת מבלי לצאת מהעיר או אפילו מכתות הלימוד.

 

בנוסף סוכם במסגרת שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה ועיריית דימונה, כי בכל תיכון בעיר תיבנה גם "כיתה אקדמית", בה יתקיימו השיעורים, והיא תהיה מעוצבת ומצוידת בהתאם ל"חללי למידה" של המאה ה-21, באופן שהולם את המודל הפדגוגי החדש.

 

ממשיכים לצמצם פערים

פרופ' ירון עוז, רקטור אוניברסיטת תל אביב, הדגיש, כי הפעילות בדימונה היא דוגמא למהלך משולב שמובילה האוניברסיטה, הכולל את הרחבת היכולת לזהות כשרון לא רק באמצעות הכלים הנפוצים של ציוני מבחני הבגרות והמבחן הפסיכומטרי, אלא טיפוח הכישרון באופן  אינדיבידואלי, ולא רק בדרך של העברת ידע.

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב,  ציין כי תכנית "עיר אקדמית" תסייע בצמצום פערים בין מרכז לפריפריה, ותפתח תחושת מסוגלות אקדמית גם בקרב תלמידים המרוחקים גאוגרפית ממוסדות הלימוד המובילים. לדבריו, "התכנית מהווה נדבך נוסף למהלך פורץ הדרך של אוניברסיטת תל אביב, שכבר פתחה מסלול קבלה חדש למעוניינים להתקבל לאוניברסיטה, אשר מבוסס על הצלחה בקורסים מקוונים, ללא צורך במבחן הפסיכומטרי".

 

ראש עיריית דימונה, מר בני ביטון, הודה לנשיא אוניברסיטת תל אביב על היוזמה הברוכה, ועל הנכונות והרצון להפוך את דימונה לעיר האקדמית הראשונה בישראל. לדבריו, "מדובר בשינוי פדגוגי מהותי מהמעלה הראשונה. המשמעות היא שכל תלמיד שיחפוץ בכך, יוכל ללמוד לימודים אקדמיים. הפרויקט הזה מצעיד קדימה את העיר דימונה בצעדי ענק". מר ביטון הביע תקווה ששיתוף הפעולה בין דימונה לבין אוניברסיטת תל אביב, יתרחב לתחומים פדגוגיים נוספים. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>