התחרות הארצית הראשונה לידע המוח בקרב תלמידי תיכון בישראל תתקיים באוניברסיטת תל-אביב

הזוכה בגמר הארצי ייצג את מדינת ישראל בתחרות שתתקיים באוסטרליה בחודש אוגוסט 2015 בחסות חברת טבע

09 מרץ 2015
התחרות הארצית הראשונה לידע המוח בקרב תלמידי תיכון בישראל תתקיים באוניברסיטת תל-אביב

בחודש אוגוסט 2015 יתקיים גמר התחרות הבין-לאומית בנושאי מדעי המוח, בה משתתפים תלמידי תיכון מעשרות מדינות בעולם .(International Brain Bee) כל מדינה מקיימת תחרות ארצית, והזוכה טס לייצג את המדינה בתחרות הבינלאומית שמתקיימת במקביל לכנס מדעי של אגודות בינלאומיות למדעי המוח, כל שנה במדינה אחרת. התחרות הארצית תתקיים באוניברסיטת תל-אביב ב-16.3.15, וזו תהיה הפעם הראשונה שבה תשתתף מדינת ישראל בתחרות.

 

המרכזת הארצית של התחרות, פרופ' אילנה גוזס מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, בשיתוף פעולה עם טל אירם, סטודנטית מצטיינת מביה"ס סגול למדעי המוח, ומובילי תכניות העשרה לתלמידים מצטיינים בנוער שוחר מדע (באוניברסיטת תל-אביב) ובמכון דוידסון (במכון ויצמן), הקימו קורס אודות המוח שמטרתו להכשיר את התלמידים לתחרות ולהעשיר את הידע שלהם בנושאי מדעי המוח. מרצי הקורס היו סטודנטים מצטיינים של ביה"ס סגול למדעי המוח וסטודנטים מצטיינים ממכון וייצמן, תחת שרביטה של טל אירם ובחסותה האקדמית של פרופ' גוזס.

 

לדברי פרופ' גוזס "התחרות עוררה עניין אדיר בקרב התלמידים. נרשמו לתחרות כ-400 תלמידים, וכ-200 תלמידים השתתפו בקורס מאילת ועד נהריה." לאחר הקורס, התלמידים הוזמנו למבחן ממיין בכתב, ומתוכם נבחרו עשרה תלמידים אשר ישתתפו בגמר הארצי. הזוכה בגמר יישלח לייצג את מדינת ישראל בתחרות שתתקיים באוסטרליה בחסות חברת טבע.

 

התחרות באוסטרליה מתקיימת לצד הכינוס הבינלאומי בחקר הכימיה של המוח (נוירוכימיה). פרופ' גוזס, שתרצה בכנס, תלווה את התלמיד המצטיין. "יש לציין שהמארגנים האוסטרליים מאד מתרשמים ממדעי המוח הישראליים ותומכים בהתלהבות בהשתתפותנו." מסכמת פרופ' גוזס.

 

ההשתתפות באירוע מותנית בהרשמה מוקדמת.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>