תוכנית מיוחדת מסייעת לסטודנטים על הספקטרום ללמוד בהצלחה באוניברסיטה

השנה יתחילו את שנת הלימודים מספר שיא של 46 סטודנטיות וסטודנטים עם קשיי תקשורת סביבתיים

12 אוקטובר 2020

נתונים חדשים של דקנאט הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מעלים כי תוך 3 שנים חל זינוק של פי 4 במספר הסטודנטים לתואר ראשון, הנמצאים על הספקטרום. על פי הנתונים, בעוד שבשנת 2018 למדו בקמפוס בסך הכל 11 סטודנטים על הספקטרום, הרי שהשנה צפויים להתחיל את שנת הלימודים מספר שיא של 46 סטודנטיות וסטודנטים, מרביתם לומדים במדעים מדויקים (18), במדעי הרוח (12), במדעי החיים (5), במדעי החברה (4), באמנויות, בהנדסה (3) וברפואה (1).

 

במסגרת התוכנית 'יהלום', הסטודנטים שמאופיינים בקשיי תקשורת סביבתיים ברמות שונות, משתלבים בקמפוס ובמסלולי הלימוד השונים כחלק בלתי נפרד מכלל הסטודנטים באוניברסיטה. הליך הקליטה כולל ליווי צמוד של השירות הפסיכולוגי בדקאנט הסטודנטים של האוניברסיטה, ולאחר מכן מוצמד לכל אחת ואחד מהם חונך אישי שמסייע להם בתפקוד היומיומי, החל מהפעולות הבסיסיות של רישום לקורסים ודרך ליווי צמוד בכיתות ובאולמות הלימוד.

 

החונכים, סטודנטים מן המניין באוניברסיטה, מקבלים הדרכה מוקדמת והדרכה קבועה, שמסייעות להם להעניק מיומנויות לתקשורת נכונה עם הסביבה, ולא פחות חשוב - לסייע להם להפחית את החרדה בתהליך השתלבותם בכיתה.

 

הסטודנטים בתוכנית נדרשים לעמוד ברמה האקדמית ככל יתר הסטודנטים, אך הם זכאים למגוון התאמות הכוללות, בין היתר, מתן תוספת זמן בבחינות, דף נוסחאות מותאם, היבחנות על מחשב, ובמקרה הצורך - העמדת חדר נפרד לצורך קיום בחינה ועוד.

 

אלברטו מסצ'יאני, מנהל השירות הפסיכולוגי בדקאנט הסטודנטים מדגיש: "לסטודנטים הללו מבוצעות התאמות ולא מוענקות הקלות, משום שביצוע ההתאמות הופך אותם לסטודנטים שווים בין שווים ולא ליוצאי דופן וחריגים. מדובר בסטודנטים אינטליגנטיים מאוד, בעלי יכולות לימוד גבוהות, שסובלים מקשיים בתקשורת עם הסביבה, ולכן תפקידנו הוא לסייע להם ככל הניתן להתגבר על הקשיים החברתיים, על מנת שיוכלו להשלים את לימודיהם בהצלחה ולהשתלב בהמשך בשוק העבודה ובתפקידים מובילים בחברה הישראלית".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>