אל תתווכחו איתם

הסטודנטים גיל פלד ואסף חנני הם אלופי העולם בדיבייט

15 יולי 2021
גיל פלד ואסף חנני
גיל פלד ואסף חנני

הסטודנטיות והסטודנטים ממועדון הדיבייט של אוניברסיטת תל אביב לא מפסיקים להפתיע. זמן קצר אחרי שדן להב, תלמיד מחקר לתואר שני בביואינפורמטיקה, נבחר לאחרונה למנהל המקצועי הישראלי הראשון של התחרות העולמית, זכו גיל פלד, סטודנט לתואר שני בפיזיקה, ואסף חנני, סטודנט לתואר שני במתמטיקה שימושית, שחברים במועדון, באליפות העולם היוקרתית. הם גברו על סטודנטים וסטודנטיות מהאוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם, בהן הרווארד, סטנפורד, אוקספורד, קיימברידג' ועוד.

 

שלב הגמר עסק בוויכוח על השאלה: "האם ממשלות צריכות לתכנן את המדיניות שלהן לטווח ארוך או להתמקד בדור הנוכחי?". בתחרות, שנערכה באופן מקוון, לקחו חלק 800 מתחרות ומתחרים, חלקם גם ממדינות שלישראל אין עמן יחסים דיפלומטיים כמו סוריה, בנגלדש ומלזיה. הסטודנטים הישראלים, שהצטיינו במענה משכנע ומנומק, צברו את מירב הנקודות והוכרזו כאלופי העולם בקטגוריית 'אנגלית כשפה שנייה'.

 

שכנעו שצריך להתמקד במדיניות לטווח ארוך

אליפות הדיבייט העולמית לאוניברסיטאות היא מוסד יוקרתי ותיק, המתקיים מאז 1981. בין בוגריה ניתן למצוא את הסופרת סאלי רוני ("אנשים נורמליים"), את היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן ואת הסנאטור טד קרוז. השנה, אירחה את התחרות המקוונת העיר גויאנג שבדרום קוריאה, והשתתפו בה קרוב לאלף סטודנטים וסטודנטיות, שייצגו כ-250 אוניברסיטאות מ-45 מדינות. הנבחרת הישראלית בתחרות כללה כ-30 סטודנטים משבע אוניברסיטאות: אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה ,אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת בר אילן והאוניברסיטה הפתוחה, וכן המרכז הבינתחומי הרצליה.

 

"זה כיף גדול ותחושת גאווה אמתית", סיפרו בהתרגשות גיל ואסף. "התחרינו מול סטודנטים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ואנחנו גאים מאוד באליפות ובהישג שלנו. התחרות הייתה צמודה ולאורך כל הדרך המתח היה גדול, לשמחתנו נשארנו מרוכזים וברגעים המכריעים היינו במיטבנו. סוד הניצחון שלנו היה בהכנה האינטנסיבית, ובזכות שיתוף הפעולה והניסיון הרב שצברנו לאורך השנים ביכולת לזהות ולהתמקד בשאלה החשובה בכל נושא שעומד לוויכוח. אגב, העמדה שהצגנו בדיבייט הגמר הייתה שהממשלות צריכות להתמקד במדיניות לטווח ארוך ולא להיות מקובעות בדאגה לדור הנוכחי בלבד".

 

"לא וכחן גדול בחיים האמיתיים"

"הגעתי למועדון הדיבייט לפני כחמש שנים דרך חבר טוב, שהוא כיום מוותיקי המועדון", מספר גיל. "אני ממש לא וכחן גדול בחיים האמיתיים, אבל המועדון נתן לי הזדמנות מצוינת לפגוש אנשים מבריקים ומעניינים, לרכוש חברים ולחשוב על שאלות ונושאים שלא חשבתי עליהם לפני כן. בדיעבד, אני יכול לומר שזו הייתה בחירה מאוד מוצלחת, שאני ממליץ עליה בחום לכל סטודנטית וסטודנט שרוצים להעמיק את תפיסת העולם שלהם בכל תחום שאפשר לחשוב עליו, ולעשות את זה בחברה המצוינת של אנשים חכמים ונלהבים מכל רחבי האוניברסיטה".

 

זאת לא התחרות הראשונה של גיל ואסף. "שנינו שותפים קבועים למדי בתחרויות בשנים האחרונות, והשותפות שבנינו מאוד קידמה את שנינו ועזרה לנו, ביחד עם התמיכה התמידית והמעמיקה של המאמנים שלנו ושל כל חברי המועדון, להגיע להישגים האלה", מסכם גיל.

 

השופט הטרי דן להב אמר בעקבות הזכייה כי "מועדון הדיבייט של אוניברסיטת תל אביב היה מאז ומתמיד מעצמה ישראלית בתחום. אתמול שבנו והוכחנו שאנחנו גם מעצמה עולמית. ידענו שאנחנו טובים אבל זה תמיד מרגש להיות הטוב ביותר".

 

מלבד אסף וגיל, ייצגו את המועדון גם הזוג רועי כהן ועומר אברמוביץ והזוג אור סידליק ומאיה הולנדר. מי שליווו אותם לאורך כל הדרך הם מאמן המועדון, תום מנור, ואגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב. גם בקטגוריית השיפוט הגיע המועדון להישגים מרשימים, כאשר ניר קליגסברג, איל הורוביץ ואיל חיות-מן, נבחרו לשפוט את שלבי הגמר.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>