לראשונה בעולם: תוכנית לימודים בין-לאומית לפוליטיקה, סייבר וממשל

התוכנית מעוררת עניין רב בקרב סטודנטים בינלאומיים ממדינות מובילות בעולם

16 מרץ 2021

סטודנטים רבים מרחבי העולם מתעניינים בתכנית הבינלאומית החדשה של אוניברסיטת תל אביב ללימודי סייבר, פוליטיקה וממשל. התכנית הייחודית Cyber Politics & Government , ראשונה מסוגה בעולם, נלמדת בשפה אנגלית ומיועדת לתלמידי תואר שני מישראל ומחו"ל שרוצים ללמוד על מהפכת הסייבר-דיגיטל ועל ההשפעה שלה על הפוליטיקה, החברה והכלכלה. בעקבות הקורונה, התכנית החלה השנה כפיילוט מצומצם וצפויה בשנה הבאה להתרחב לסטודנטים בינלאומיים רבים. התכנית פועלת תחת בית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים בפקולטה למדעי החברה.

 

בראש התכנית עומד פרופ' אביתר מתניה, מי שעמד עד לאחרונה במשך כ-3 שנים בראש מערך הסייבר הלאומי. לדבריו, "התכנית החדשה נועדה להקנות את הידע והמיומנויות הנדרשים להובלה בעשייה, באסטרטגיה ובמדיניות בעולם הסייבר, המתפתח במהירות שיא. התוכנית מיודעת גם למי שאינו בעל רקע טכנולוגי, שכן מטרתה היא להבין את כל הצד הלא-טכנולוגי של עולמות הסייבר והדיגיטל: כלכלה מודרנית, ביג דאטה, בינה מלאכותית, איום סייבר והגנת סייבר, וכתוצאה מכך כל השינויים בחברה, בתרבות ובפוליטיקה".

 

פרופ' מתניה מחלק את הסטודנטים הבינלאומיים המתעניינים בתכנית לשלוש קבוצות: אנשי טכנולוגיה שרוצים להבין גם את ההיבטים הרחבים יותר של מהפכת הסייבר-דיגיטל, אנשי ניהול וממשל שזקוקים לכלים הללו כדי לנהל מערכות גדולות בעולם החדש, ולבסוף סטודנטיות וטודנטים מדיסציפלינות שונות ומשיקות שרוצים להרחיב את השכלתם – ולעגן את תחומי המחקר שלהם בשינויים הדרמטיים בפוליטיקה, בחברה ובכלכלה.

 

פרופ' מתניה מדגיש: "ישראל היא מעצמת סייבר, סייבר-דיגיטל ובינה מלאכותית, ומסיבה זו סטודנטים מכל העולם, לרבות ארה"ב, סין, הודו ומדינות מובילות באירופה מתעניינים בתוכנית שלנו. כאן נמצאים מובילי המהפכה בתעשייה ובממשל. אנחנו מתחרים באוניברסיטאות המובילות בעולם כמו קולומביה או אוקספורד, ואין לי ספק שנראה כאן סטודנטים ברמה גבוהה שמגיעים מכל העולם כדי ללמוד בתוכנית הייחודית שלנו".

 

לסיכום, פרופ' מתניה מדגיש: "כשאנחנו חושבים על סייבר, אנחנו חושבים על מתקפות סייבר, ואנחנו מנסים לצאת מהתפיסה המיושנת הזאת. סייבר זה לא רק תקיפות ומגננות. זאת הכלכלה החדשה והפוליטיקה החדשה והתרבות החדשה והחברה החדשה. כל מי שרוצה בעתיד להשתלב בממשל ובניהול מערכות גדולות צריך להכיר את נקודות החיבור בין אסטרטגיה, מדיניות וטכנולוגיה".

 

סגנית הנשיא לנושאים בינלאומיים, פרופ' מלאת שמיר, מוסיפה: "תכנית הסייבר החדשה היא תוספת חשובה לשורת התכניות הבינלאומיות שאוניברסיטת תל אביב מציעה, תכניות שבנויות על בסיס איתן של מומחיות מקומית ייחודית, כולל בלימודי ביטחון ודיפלומטיה, יישוב סכסוכים, ניהול מצבי חירום, לימודי סביבה, לימודי הגירה, ארכיאולוגיה, קולנוע דוקומנטרי ועוד. המגמה שלנו היום היא לשלב בתכניות האלה סטודנטים ישראלים לצד סטודנטים מרחבי העולם, וכך ליצור שיח ייחודי המפגיש בין המקומי לגלובלי".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>