קורס מקוון חדש בנושא "צמיחה כלכלית וצדק חלוקתי" יעלה בחודש הבא לקורסרה

ב-8.3.15 יתחיל הקורס המקוון של פרופ' יורם מרגליות מהפקולטה למשפטים באתר הטכנולוגיות הלימודיות קורסרה (Coursera). מהרו להירשם.

02 פברואר 2015
קורס מקוון חדש בנושא "צמיחה כלכלית וצדק חלוקתי" יעלה בחודש הבא לקורסרה
האוניברסיטה מרחיבה את היקף הפעילות שלה בתחום הקורסים המקוונים על פלטפורמת coursera (קורסרה), כך מספר סגן הנשיא, פרופ' רענן ריין. לדבריו, לאחר ההצלחה של שלושת הקורסים הראשונים שהפיקה החברה הכלכלית של האוניברסיטה, יעלה ב-8.3.15 קורס רביעי - "צמיחה כלכלית וצדק חלוקתישל פרופ' יורם מרגליות מהפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן.
 
 
לדברי יובל שרייבמן, מנכ"ל החברה הכלכלית, ההרשמה לקורס, שגם הוא כמו שלושת הקודמים מועבר באנגלית, כבר נמצאת בעיצומה. לדבריו, בחודשים הקרובים יתווספו לפלטפורמה זו קורסים חדשים, אשר חלקם יהיו גם בעברית.
 

הקורס החדש מבקש לחשוף את המורכבויות של הצמיחה הכלכלית והצדק החלוקתי, כמו גם את הקשרים ויחסי הגומלין המורכבים ביניהם, להקנות ידע והבנה בבעיות הכלכליות המשמעותיות של ימינו ואף להעלות כיוונים לפתרונן. "מדובר בנושא בעל עניין רב בתקופה זו של פערים חברתיים מתרחבים במדינות שונות במערב", אומר פרופ' ריין ומוסיף, כי בדומה לקורסים הקודמים, גם באמצעות הקורס הזה מבקשת האוניברסיטה לפנות לקהלים שונים: "מצד אחד הקורס פתוח לסקרנים באשר הם בארץ ובחו"ל, ומצד שני הוא פתוח לסטודנטים של האוניברסיטה, הן לסטודנטים של הפקולטה למשפטים, שיכולים לקחת אותו כחלק מתכנית הלימודים, והן לסטודנטים מפקולטות אחרות, שיוכלו לקחת את הקורס במסגרת לימודי ההעשרה הכלליים של תכנית 'כלים שלובים'".

 

בנוסף, יעלה בחודש מרץ, זו הפעם השנייה, הקורס הפופאלרי והעדכני "התהוותו של המזרח התיכון המודרני", שמעביר פרופ' אשר ססר. קורס זה זכה לא רק להצלחה רבה אלא גם למשתתפים רבים ממדינות ערב ולדיונים סוערים בפורומים.

 

עשרות אלפי נרשמים מרחבי העולם

כאמור, במהלך השנה שעברה העלתה האוניברסיטה על הפלטפורמה של קורסרה שלושה קורסים: "צמח – מה הוא יודע?" של פרופ' דניאל חיימוביץ; "נפילתה ועלייתה של ירושלים" של פרופ' עודד ליפשיץ; ו"התהוותו של המזרח התיכון המודרני", שמעביר פרופ' אשר ססר. הקורסים הללו רצים זו הפעם השנייה, וגם השנה, כמו אשתקד, נרשמו לכל אחד מהם עשרות אלפי אנשים מכמאה מדינות ברחבי העולם.

 

קורסרה הוא אתר טכנולוגיות לימודיות מצליח שהוקם ב-2012 על-ידי שני מדעני מחשב מאוניברסיטת סטנפורד. לאתר מועלים קורסים מאת מיטב המרצים מעשרות מוסדות מובילים בעולם. כיום מציע האתר קרוב לאלף קורסים שונים, ורשומים בו למעלה מעשרה מיליון משתמשים.

 

לפרטים נוספים ולהרשמה >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>