אוניברסיטת תל-אביב חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם אתר הטכנולוגיות הלימודיות המצליח Coursera

אוניברסיטת תל-אביב משכללת את יכולותיה בתחום העלאת קורסים אינטרנטיים לרשת עבור קהילת הסטודנטים, הקהל הרחב והקהילה הבינלאומית

17 יוני 2013
קורסרה

בדומה לאוניברסיטאות מובילות אחרות בעולם, החלה אוניברסיטת תל-אביב להעלות לרשת האינטרנט מגוון רחב של קורסים. לדברי סגן הנשיא פרופ' רענן ריין, מהלך זה יכלול שלושה סוגים של קורסים: קורסים רגילים מתוך מגוון התכניות שנלמדות באוניברסיטה ואשר מיועדים לציבור הסטודנטים; קורסים שונים בעברית המיועדים לכלל הציבור בישראל; וכן קורסים באנגלית, המיועדים לקהילה הבינלאומית.

 

כחלק מהמהלך השלישי, חתמה האוניברסיטה לאחרונה על הסכם לשיתוף פעולה עם אתר הטכנולוגיות הלימודיות המצליח Coursera. "אנחנו מבקשים לצעוד עם הזמן ולהתאים את עצמנו לנסיבות המשתנות של סביבת ההוראה", אומר פרופ' ריין.

 

כבר היום כל קורס באוניברסיטה נתמך באתר אינטרנט ובו חומרי קריאה, מקורות, אפשרות לקיים פורום דיון ועוד, אולם המהלך הנוכחי צפוי לשנות זאת באופן דרסטי ולהפוך את הקורסים לקורסים אינטרנטיים של ממש. פרופ' ריין מדגיש שלא מדובר רק בצילום ההרצאה עצמה ("ראשים מדברים"), אלא בקורסים המשלבים מצגות, מטלות וחומרים ויזואליים ונלמדים און-ליין.

 

נוכחות בינלאומית

ההחלטה להעלות קורסים באנגלית לאתר Coursera היא חלק ממדיניות האוניברסיטה להגדלת הנוכחות הבינלאומית שלה. קורסים אלה מיועדים לכל אדם בכל מקום בעולם שמעוניין להרחיב את השכלתו. 

 

העבודה מול Coursera כבר החלה, ואלו הקורסים הראשונים שעל הכנתם כפיילוט ישקדו בחודשים הקרובים:

  • עלייתה ונפילתה של ירושלים - יהודה תחת שלטון בבל. מרצה: פרופסור עודד ליפשיץ, המכון לארכיאולוגיה במחלקה לארכיאולוגיה וללימודי המזרח התיכון.
  • מה יודע הצמח (ועוד דברים שלא ידעתם על צמחים). מרצה: פרופסור דניאל חיימוביץ', מנהל מרכז מן למדעי הצמח במחלקה לביולוגיה מולקולרית ואקולוגיית הצמח.
  • עלייתו של המזרח התיכון המודרני. מרצה: פרופסור אשר ססר, עמית מחקר בכיר במרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה.

 

Coursera הוא אתר טכנולוגיות לימודיות שהוקם לפני כשנה על-ידי שני מדעני מחשב מאוניברסיטת סטנפורד שבארצות-הברית. לאתר החברה מועלה מגוון רחב של קורסים של מיטב המרצים ממיטב המוסדות האקדמיים בעולם, בהם פרינסטון, אוניברסיטת מישיגן, סטנפורד, דיוק ועוד. רשימת המוסדות שמעלים קורסים לאתר עומדת כיום על למעלה משישים, והיא הולכת וגדלה בהתמדה. בין השאר אפשר למצוא באתר קורסים בהנדסה, מדעי הרוח, רפואה, ביולוגיה, מדעי החברה, מתמטיקה, מינהל עסקים, מחשבים ועוד. בסתיו 2012 היו באתר למעלה ממאה קורסים, ופעילים בו כשלושה מיליון משתמשים ברחבי העולם.

 

"כלים שלובים" עולה לרשת

כאמור, לבד מהקורסים באנגלית, יועלו לרשת האינטרנט גם קורסים רבים בעברית המיועדים לציבור הסטודנטים. בין הראשונים שיועלו יהיו קורסים ששייכים לתכנית  "כלים שלובים" - תכנית שמובילה סגנית הרקטור פרופ' דינה פריאלניק, ובמסגרתה סטודנטים לתואר ראשון לומדים נושאים שאינם קשורים לתחום הלימודים שבו הם מתמקדים (לדוגמה, סטודנט להיסטוריה לומד קורס במתמטיקה). הקורסים בעברית מצולמים כבר בימים אלה, ולאחר עיבוד ועריכה של החומרים הם ישולבו באתר האינטרנט של האוניברסיטה כבר בשנת הלימודים הבאה.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>