קריירה בהתאמה אישית

המרכז לפיתוח קריירה משיק מועדוני קריירה ייעודיים, שיציעו פתרונות ספציפיים לפי תחום הלימוד

07 אפריל 2022

בשנה האחרונה החלה אוניברסיטת תל אביב לתת מענה ממוקד בתחום הקריירה לסטודנטים וסטודנטיות לפי תחום הלימוד שלהם.ן. המרכז לפיתוח קריירה של האוניברסיטה השיק שני מועדוני קריירה ייעודיים, בפקולטה למדעי החברה ובפקולטה למדעי החיים, ובקרוב יפתחו גם מועדוני קריירה ממוקדים לפקולטה למדעים מדויקים ולמדעי הרוח.

 

"מועדוני הקריירה של הפקולטות ניבנו מתוך ההבנה שלנו שהצרכים ותחומי העניין של הסטודנטים וסטודנטיות מכל פקולטה מאוד שונים. מה שמתאים למי שלומד הנדסה ובינה מלאכותית לא בהכרח מספק כלים לאלו שלומדים תקשורת ועיתונאות למשל. המטרה נותרה זהה: לסייע בהבנת שוק העבודה המשתנה, להתחיל בתכנון קריירה כבר במהלך הלימודים ולהעניק כלים שיעזרו בהשתלבות בשוק העבודה בצורה מיטבית. אבל אנחנו גם יודעים שהרצונות, חלומות וצרכים הם מאוד מגוונים", מספרת ספי כהן-בנעים, מנהלת המרכז לפיתוח קריירה.

 

"המטרה של המועדונים החדשים היא לענות באופן מדויק ואישי על צרכי הסטודנטיות והסטודנטים על פי תחום לימודיהם. ההצטרפות למועדונים היא חינמית והיא מאפשרת לסטודנטים להשתתף במגוון אירועי קריירה ללא תשלום ולהנות מייעוץ קריירה מקצועי של יועצות, שעובדות רק עם הפקולטה שלהם, מכירות את שוק העבודה ואת תהליך הגיוס של מעסיקים מהתחום". לאור הצלחת פעילות המועדונים החדשים, ייפתחו בקרוב מועדונים גם בפקולטות למדעים מדויקים ומדעי הרוח.

 

להשתלב בשוק העבודה בצורה אפקטיבית

יועצות הקריירה של המרכזים החדשים בפקולטה למדעי החברה ומדעי החיים, שירי מנור ודפנה גופר, בהתאמה, נמצאות בקשר שוטף עם הסטודנטים ופועלות לקידום תהליך חיפוש העבודה שלהם על ידי פרסום משרות בתחום הלימוד שלהן.ם, שילוב אקטיבי בשוק העבודה באמצעות מפגשים עם עשרות מעסיקים מובילים במשק בירידי תעסוקה (בקמפוס ולאחרונה - גם באופן מקוון), קיום קורסי התמחות, מגוון רחב של סדנאות לפיתוח קריירה ושירותי ייעוץ והדרכה אישיים.

 

תוך חודשים ספורים הספיק צוות המרכז לערוך, בשיתוף הפקולטות, מספר אירועים עם חברות ואנשי מפתח, שבאו לפגוש את הסטודנטים והסטודנטיות. באחרון שבהם, יריד קריירה ייעודי ראשון מסוגו לסטודנטים ולסטודנטיות של בית הספר לכלכלה, השתתפו כ-20 חברות וארגונים מובילים, שהציגו בפני הסטודנטיות וסטודנטים לכלכלה את אפיקי התעסוקה שלהם, סיפרו על תהליך הגיוס ועל אופי הארגון. עשרות קורות חיים הוגשו בזמן האירוע.

 

"בתחילת השנה השנייה לתואר הבנתי שאני צריך להתחיל להשיג ניסיון תעסוקתי בתחום שאני לומד ולאחר שהגשתי קורות חיים לעשרות חברות הבנתי שאני עושה משהו לא נכון. החלטתי להשתמש בשירותי הייעוץ של מועדון הקריירה במדעי החברה. בפגישה שלי עם שירי, יועצת הקריירה, היא עזרה לי להבין שיש לי בעיה בקורות חיים. לאחר הפגישה וכמה מיילים נוספים, קורות החיים שלי השתפרו פלאים והחלטתי להגיש שוב מועמדות לכמה חברות והתקבלתי לעבודה כמעט מיידית. אני ממש ממליץ לכולם להשתמש בשירותים של ייעוץ הקריירה", מספר אחד הסטודנטים בפקולטה למדעי החברה.

 

צוות המרכז לפיתוח קריירה. מימין: דפנה גופר, כנרת ברקול-דיין, מירב האובן, ספי כהן-בנעים, לאל דוידובסקי ושירי מנור

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>