ד"ר אורי בנימין רום מונה לראש ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה

יחליף את פרופ' תומר לב

21 נובמבר 2021
ד"ר אורי בנימין רום
ד"ר אורי בנימין רום

ד"ר אורי בנימין רום מונה לראש בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה בפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ, הוא יחליף בתפקידו את פרופ' תומר לב. דר' רום הוא מוזיקאי מבצע, מלחין וחוקר מוזיקה. את התואר הראשון שלו בניצוח תזמורת השלים בכיתתו של נעם שריף באקדמיה למוזיקה ע"ש רובין. מכאן המשיך ללימודי מוזיקה עתיקה בבזל ולימודי ניצוח מתקדמים בברלין, שם היה פעיל חמש עשרה שנה כמנצח וכמלחין ואף לימד ניצוח תזמורת באוניברסיטה לאמנויות של ברלין. את הדוקטורט שלו עשה בחקר מוצרט באוניברסיטה הטכנית של ברלין. מאז שנה"ל 2011-2012 דר' רום מלמד תיאוריה מוזיקלית וניצוח בביה"ס למוזיקה של אוניברסיטת ת"א.

 

מאז 2017 ד"ר רום מוביל באוניברסיטה קבוצת מחקר במסגרת פרויקטים שונים בתחום המזיקולוגיה הכמותנית במימון הקרן הלאומית למדע (ISF). הוא הופיע בכנסים מחקריים בינלאומיים רבים, הוזמן לתת סדנאות שונות (בין היתר באוניברסיטה הטכנית של לוזאן וב"מוצרטאום" בזלצבורג) וזכה להיכלל מספר פעמים ברשימת 100 המרצים המצטיינים של האוניברסיטה. בין היתר התמחה בהלחנה בסגנונות היסטוריים והשלים מספר יצירות בלתי גמורות מאת מוצרט. והקונצ'רטו לאבוב בסגנון הבארוק האיטלקי מפרי עטו פותח תקליטור עטור פרסים של האקדמיה הברלינאית למוזיקה עתיקה.

 

ד"ר אורי רום: "צמחתי בבית הספר למוזיקה בגלגולו הקודם כאקדמיה למוזיקה, וזהו עבורי כבוד גדול ומטלה ההמלאת אותי יראת כבוד להמשיך את דרכם של מורי הנערצים יצחק סדאי, נעם שריף ועמי מעייני, שכיהנו כראשי האקדמיה בעבר, ושל תומר לב וזאב דורמן שניהלו את ביה"ס למוזיקה במתכונתו הנוכחית. לצד המשך טיפוח המוסד – שהצמיח קריירות מפוארות רבות בתחומי הביצוע, היצירה והמחקר המוזיקליים – כמעוז של מצויינות אמנותית ואקדמית ברמה בינלאומית, אני רואה בתפקיד הזדמנות חשובה לקדם את מעורבותו של ביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה בעשייה חברתית ובפעילות למען הקהילה."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>