מכון אנתרופולוגיה ראשון מסוגו יוקם באוניברסיטה

מטרת המכון להעמיק את ההבנה שלנו באשר להתפתחותו ולמוצאו של האדם המודרני

15 פברואר 2017
מכון אנתרופולוגיה ראשון מסוגו יוקם באוניברסיטה

לראשונה בישראל: מכון לאנתרופולוגיה ע"ש משפחת שמוניס ייפתח במרכז דן דוד לחקר תולדות האדם באוניברסיטת תל אביב. המכון החדש הוא פרי יוזמה משותפת של אוניברסיטת תל אביב ומשפחת שמוניס, שתרמה מיליון דולר לפרויקט המרשים. התורמים הם איש העסקים האמריקאי ולדימיר שמוניס, מנכ"ל ומייסד חברת RingCentral, שמספקת שירותי מחשוב ענן לחברות, ואישתו סנה.

 

במסגרת המכון החדש, יעבדו אנתרופולוגים פיזיים יחד עם חוקרים מתחומים משיקים במטרה להעמיק את ההבנה שלנו באשר להתפתחותו ולמוצאו של האדם המודרני. בנוסף לציוד המעבדה החדיש, יספק המכון מלגות מחקר לחוקרים, ייזום חפירות באתרים פרהיסטוריים ויקדם את עניין הציבור באבולוציה של האדם ובפרהיסטוריה.

 

מרכז דן דוד, שהמכון לאנתרופולוגיה ע"ש משפחת שמוניס יהיה חלק ממנו, מחזיק באחד האוספים האנתרופולוגיים החשובים בעולם. האוסף מכיל שרידים נדירים מ-1.5 מיליון שנות אבולוציה אנושית במזרח התיכון. בנייתו של המכון תושלם בחודשים הקרובים.

 

"'למד את העבר, אם ברצונך להגדיר את העתיד', אמר קונפוציוס", אומר פרופ' ישראל הרשקוביץ מהמחלקה לאנטומיה ולאנתרופולוגיה, שיעמוד בראש המכון החדש. "האתגר העיקרי של מכון שמוניס לאנתרופולוגיה יהיה להבין מי אנו, ומנין באנו. זהו המכון הראשון בישראל שמוקדש כולו לאבולוציה אנושית. בנוסף לציוד החדיש ביותר בתחום, המכון ייזום מחקרי מעבדה ושדה במגוון התהליכים הביולוגיים והתרבותיים שעיצבו את המין האנושי".

 

"אני מקווה", הוסיף פרופ' הרשקוביץ, "שבבוא העת ישחק מכון שמוניס תפקיד בינלאומי מרכזי במחקר הביולוגי והאנתרופולוגי".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>