בונים גשרים לאפריקה

משלחת אנשי אקדמיה, אנשי עסקים וקובעי מדיניות בראשות נשיא אוניברסיטת תל אביב, תכונן את פורום אפריקה-ישראל

28 אוקטובר 2018
בונים גשרים לאפריקה

בעקבות הצלחת פורום הודו-ישראל שייסדה אוניברסיטת תל אביב והמתקיים מזה עשור, ופורום סין-ישראל לחדשנות, יצאה היום (א') משלחת של 20 אנשי אקדמיה, אנשי עסקים וקובעי מדיניות לאפריקה, במטרה להקים את פורום אפריקה-ישראל, שיתמקד בתחום האגריטק, אבטחת המזון והחדשנות.

 

המשלחת הישראלית בראשותו של פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, תקיים את המפגשים  בניגריה בחסותו של הנשיא לשעבר, אולוסנגן אובסנג'ו, ובשיתוף קרן ברנת'ורט The Brenthurst) (Foundation. הפורום יכלול מושבים ודיונים בנושאים בוערים כמו עידוד חדשנות ויזמות, עתידה של החקלאות המתקדמת, חקלאות דיגיטלית ובניית גשר חקלאי חדשני בין ישראל לאפריקה.

 

חדשנות, יזמות וחקלאות מתקדמת

פורום אפריקה-ישראל יתמקד בתחומים בהם יכולה ישראל לתרום לפיתוח ולצמיחה באפריקה, בהם תחומי האגריטק, אבטחת המזון והחדשנות. חוקרים בולטים של האוניברסיטה, לצדם של יזמים ישראלים מובילים, יחברו למדינאים ולאנשי ממשל בכירים מניגריה, סנגל, מלאווי וליבריה.

 

עם חברי המשלחת הישראלית נמנים בין היתר: איתן סטיבה יו"ר קרן ויטל קאפיטל, ד"ר אורי ירמיהו ממכון וולקני, דניאל פנחסי, שגרירה לשעבר של ישראל בסנגל, שון מושקוביץ מנטפים, שביט דהן מריבוליס השקייה, סנדי אייל מקוואנטום אנרגיה, אבי לובטון והילי הירט מהרשות לחדשנות, ופרופ' רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, האחראי על קשריה הבינלאומיים של האוניברסיטה.

 

המפגש לכינון הפורום התקיים בשנה שעברה באוניברסיטת תל-אביב, בתמיכתם של חברת ויטל קפיטל וקרן סטנלי ומריון ברגמן, ובשיתוף מנהל המחקר החקלאי - מרכז וולקני ו-AJC Africa Institute.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ציין כי "אוניברסיטת תל אביב היא בעלת מוניטין בינלאומיים בתחומי מחקר, הוראה וקשרים עם יזמים ואנשי עסקים. לצד קשרינו האיתנים עם מוסדות וחברות בארה"ב ובאירופה, פיתחנו יחסים משמעותיים גם בהודו ובסין. להידוק הקשרים עם אפריקה יש חשיבות בביסוס הקשרים הבינלאומיים שמכוננת אוניברסיטת תל אביב, ואין לי ספק שהדבר יתרום רבות גם למעמדה של ישראל באפריקה".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>