תעבדו על זה

האם עבודה זמנית בחופשת הקיץ יכולה לסלול את הדרך לתפקיד נחשק?

רוצה להניע את הקריירה?

צוות המרכז לפיתוח קריירה של אוניברסיטת תל אביב, שמורכב מנשות מקצוע מנוסות שאוהבות את מה שהן עושות, יכול לתת לך את כל הכלים והידע שצריך, כבר במהלך הלימודים, כדי למצוא ולקבל את משרת החלומות שלך, ולדעת להתנהל נכון בשוק העבודה שמשתנה כל הזמן.

 

חופשת הקיץ היא הזמן המתאים לקבוע פגישת ייעוץ עם יועצות הקריירה, ולעשות את הצעד הראשון לקראת הקריירה שלך.

מבחני סוף השנה תיכף מאחוריכם וחופשת הקיץ בפתח. כל מה שמתחשק זה לחתום קבע על כיסא נוח בחוף או לטוס לחופשה מרעננת. אבל אולי דווקא זה הזמן הנכון להתחיל לצבור ניסיון בעבודה בתחום הלימודים? ד"ר סאמי מיעארי, מומחה לכלכלה פוליטית ולשוק העבודה מהחוג ללימודי עבודה בפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון, וספי כהן-בנעים, מנהלת המרכז לפיתוח קריירה של אוניברסיטת תל אביב,  מסבירים.

 

קצת פחות עכשיו זה הרבה יותר בעתיד

אז מה עדיף? לקרוע את עצמך במלצרות אבל לעשות סכום יפה שיסדר לך את התזרים לחודשים הבאים? או להסתפק במשרה פחות מכניסה אבל כזו שאפשר יהיה לרשום בקורות החיים? זה נכון שהכנסה גבוהה ומיידית מפתה יותר, במיוחד כשמדובר במשרה זמנית, אבל ד"ר מיעארי מהחוג ללימודי עבודה מסתכל על הדברים אחרת. "זה הזמן של הסטודנטיות והסטודנטים, שיכולים להרשות לעצמם כלכלית, לנסות להתקבל למקומות עבודה שיעזרו להם לצבור ידע וניסיון התחלתי להמשך הקריירה, אפילו אם בשכר נמוך. יש הרבה סטודנטים שמחפשים עבודה מזדמנת, שמאפשרת להכניס יותר כסף, אבל מצד שני זהו בזבוז של זמן יקר, שיכול להוסיף לניסיון המצטבר שלהם כשהם ירצו להשיג בעתיד משרה רצינית יותר", הוא אומר.

 

ד"ר מיעארי מסביר שבגלל שאנו נמצאים כעת בתקופת מהפך במבנה שוק העבודה הישראלי והעולמי, יש מקצועות רבים שייעלמו כבר בעתיד הקרוב. "זו הסיבה שאני רוצה שהסטודנטים שלי, כשיסיימו את התואר, יצאו לשוק העבודה וישתלבו בו כמה שיותר מהר, והם יצליחו לעשות זאת אם יגיעו עם ניסיון".

 

איך עושים את זה? לא ללכת על עבודה מזדמנת שלא קשורה בתחום הלימודים, אלא להשקיע ולעבוד בתפקיד זוטר, שייתן לכם הזדמנות להשתפשף בתפקיד שמעניין אתכם. לדוגמא, אם אתם.ן לומדים.ות לתואר במנהיגות ומש"א – כדאי לכם למצוא עבודה מזדמנת ברשות מקומית. חשבונאות שנה א'? אפשר למצוא משרד קטן שמציע משרת קיץ ולהתמקצע.

 

"השיטה הכי טובה להתקבל למקום עבודה, בין אם יש לכם כבר ניסיון או לא, היא על ידי חבר או מכר שעובד במקום. תמיד תרחיבו את הנטוורקינג בתחום שאתם עוסקים בו. תכירו אנשים, תהיו בקשר. חברים, קרובי משפחה".

 

להיכנס בדלת האחורית

עוד שיטה לנצל משרת קיץ לקידום הקריירה בעתיד היא להתחיל לעבוד בחברה נחשקת בכל תפקיד פנוי ומשם להתקדם למעלה. "מההיכרות שלנו עם השוק, תקופת הקיץ היא 'עונת המלפפונים', שבה יש פחות גיוסים, בין השאר מכיוון שמגייסים ומנהלים נמצאים בחופשה", מסבירה ספי כהן-בנעים, מנהלת המרכז לפיתוח קריירה של אוניברסיטת תל אביב.

 

לדבריה, על אף שאין גיוסים רבים ניתן לנצל את העובדה שגם המועמדות והמועמדים פעילים פחות ולכן יש פחות תחרות על כל משרה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שתהליכי הגיוס בקיץ הם מתמשכים ואיטיים בגלל שכולם בחופשה.

 

חיפוש עבודה זו עבודה בפני עצמה

"ההמלצה שלנו לתקופה הזו לסטודנטיות ולסטודנטים – התפניתם ממטלות הלימודים? תתחילו להשקיע בתהליך חיפוש העבודה שלכם, שגם הוא עצמו דורש לא מעט עבודה. כדאי להתחיל לחשוב מה באמת מעניין אתכם ואיפה הייתם רוצים לעבוד", אומרת כהן-בנעים.

 

המלצה נוספת שהיא בבחינת ההכרח מבחינתה, היא להתחיל להכיר את שוק העבודה, להכין קורות חיים מעודכנים, לבנות פרופיל לינקדאין ולהתחיל לתפעל אותו. "ואת זה אפשר לעשות במהלך חופשת הקיץ, בפגישות אישיות עם יועצות הקריירה שלנו, שמלמדות איך לעשות את זה נכון", היא מוסיפה.

 

גם ד"ר מיעארי וגם בנעים מדגישים את החשיבות של יצירת קשרים בתחום שמעניין אתכם לעבוד בו. "השיטה הכי טובה להתקבל למקום עבודה, בין אם יש לכם כבר ניסיון או לא, היא על ידי חבר או מכר שעובד במקום. תמיד תרחיבו את הנטוורקינג בתחום שאתם עוסקים בו. תכירו אנשים, תהיו בקשר. חברים, קרובי משפחה", אומר ד"ר מיעארי. "זו שיטה שהוכיחה את עצמה בכל העולם. העובד החדש מקבל מידע מדויק וריאלי, שמוביל לבחירות נכונות ולשביעות רצון גדולה יותר הן של העובד והן של המעביד".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>