העצים הנדיבים של אוניברסיטת תל אביב

עם כל הכבוד למדשאות האגדיות של הקמפוס, הגיע הזמן להרים לעצים המדהימים שלנו 

הם צובעים לנו את הקמפוס בשלל צבעים בכל עונות השנה, מעניקים צל בימי שמש חמים, ועושים לנו טוב על הלב. הקמפוס שלנו פשוט לא היה אותו הקמפוס בלעדיהם, אז אין כמו ט"ו בשבט בשביל לחגוג להם. הנה כמה מהעצים הכי מעניינים של אוניברסיטת תל אביב. מי מזהה?

 

שורש העניין

כל העצים בקמפוס מתהדרים בענפים רחבים ומסועפים, אבל יש עץ אחד שמושך תשומת לב דווקא בזכות הסתעפות השורשים המרשימה שלו. בין בניין דן דוד לספרייה למדעים מדויקים יש עץ פיקוס עם שורשים המשתרעים על פני קרקע החצר, ברדיוס של כחמישה מטרים. 

 

 

שלג בקיץ

דווקא בחודשי הקיץ החמים, החצר הסודית מאחורי בניין הפקולטה להנדסה נצבעת בלבן, ולרגע נדמה שהדשא הירוק מתכסה בשלג רך ואוורירי, אבל למעשה מדובר בזרעים של עץ הכוריזיה הבקבוקית. עם הבשלת הפרי, הוא נפתח ומתוכו מתפקעת ציצה נפוחה שנראית ממש כמו צמר גפן, ובתוכה זרעים חומים קטנים, שנפוצים לכל עבר. חדי העין ימצאו את פיסות "צמר הגפן" הזה מתעופפות באותה תקופה באזורים נוספים ברחבי הקמפוס, גם מפירותיהם של עצים נוספים מאותה המשפחה, כמו הבומבקס ההודי.

 

 

שלהבת אדומה

בתחילת הקיץ הקמפוס נצבע באדום לוהט, הודות לעץ הצאלון הנאה, המכונה בשפות אחרות גם "עץ השלהבת". אין עובר או עוברת אורח שלא נפעמים מהמראה הזה, ובתקופה הזאת המדשאה של גילמן הופכת ליעד אהוב על צלמי וצלמות הקמפוס, שלא מפספסים הזדמנות לתעד את הפריחה המטורפת מכל זווית אפשרית.

 

החיים הוורוד

באביב החצר בין הפקולטה למדעים מדויקים לדן דוד נצבעת בוורוד, והופכת לגן עדן יפהפה, בזכות הפריחה המרהיבה של עצי הבהוניה המגוונת. כשגם הדשא מתמלא בעלי כותרת ורודים שנושרים לאיטם מהעצים, העולם נראה לרגע ממש מושלם, אז אל תחמיצו ביקור וצילום בחודש אפריל. 

 

 

עץ הדעת

מול בניין הסנאט גדלים כמה עצים מוזרים למראה, בעלי פרחים גדולים ומרשימים, ופירות אדמדמים בעלי מראה טרופי מסקרן. איך קוראים לעץ המשונה הזה? ובכן, זהו לא אחר מאשר עץ מגנוליה גדולת פרחים, על שם הבוטנאי הצרפתי פייר מגנול (Pierre Magnol). כשהזרעים האדומים שלו נחשפים מתוך הפרי, מתגלה גם זנבון נוצתי קטן, שמאפשר תעופה וריחוף, ומזכיר לנו עד כמה הטבע גאוני ומתוחכם. 

 

 

שלכת אירופאית

כמה שירים נכתבו עליה... השלכת. איך יצא שגם כשעלים מתייבשים ומסיימים מחזור חיים, הם כל כך יפים ומעוררי השראה? גם הקמפוס שלנו מתהדר בשלכת שלא מביישת שדרה אירופאית קרירה. בסתיו, עצי הערמונים במדשאות של הפקולטה למשפטים ומול אנדרטת הזיכרון של בניין דן דוד מציגים שלכת אירופאית יפהפיה, וצובעים את המרחב בגווני כתום וחום. 

 

 

וזו כמובן רשימה חלקית מאוד. לפי אילן שרון, מנהל מדור גינון ותחזוקת החצר של הקמפוס, גדלים כאן כמה אלפי עצים, בהם אורנים, שקדיות, כלילי חורש, דקלים ועוד ועוד, ואנחנו אוהבים ומוקירים את כולם. 

 

"העצים הצעירים ביותר," מספר אילן, "נשתלו בסמוך לבניין "ברודקום" החדש, והם מסוג לגסטרמיה הודית, ג'קרנדה וספיון השעווה, ובין הוותיקים ביותר, הם אלו שגדלים בסמוך לגשר וולפסון ונמצאים שם משנת 1968."

 

 

ומה העץ האהוב עליכם.ן בקמפוס? תנו לו חיבוק, תעדו את הרגע ותייגו אותנו באינסטגרם tau-campus#.

 

ט"ו בשבט שמח!

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>