והאוסקר הולך ל...

יוצרי קולנוע מאוניברסיטת תל אביב זוכים בפרסים בכל העולם, כולל בפרס האוסקר לסטודנטים

טקס האוסקר ה-89 יתקיים בעוד כמה ימים, וזה הזמן המושלם להכיר את הדור הבא של יוצרי הקולנוע הישראלים. חלקם כבר זכו בפרסים בחו"ל, אפילו לפני שסיימו את הלימודים, ואנחנו בהחלט סומכים עליהם שיום אחד יביאו לישראל את פרס "הסרט הזר הטוב ביותר" הנחשק. בטקס האוסקר ה-81, כמעט עשה את זה ארי פולמן, בוגר ביה"ס לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, עם סרטו הייחודי "ואלס עם באשיר" שהיה מועמד לפרס. הסרט זכה בפרסים רבים, בהם גלובוס הזהב, פרס סזאר ופרס אופיר.

 

בינתיים, אנחנו מציעים לכם להכיר את הסרטים של היוצרים הצעירים כבר עכשיו, כדי בעתיד תוכלו להגיד שהכרתם אותם עוד משלב היצירה הסטודנטיאלית שלהם.

 

הדס איילון – זוכת אוסקר

אף על פי שישראל עדיין לא הצליחה לזכות בפרס האוסקר לסרט הזר, באוניברסיטת תל אביב כבר יש זוכה בפרס היוקרתי. הדס איילון, סטודנטית לתואר שני בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, הפכה ב-2014 לישראלית הראשונה שזכתה בפרס האוסקר בתחרות לסרטי סטודנטים בקטגוריה "הסרט הטוב ביותר", על סרטה "פריז על המים".

 

לכתבה המלאה על "פריז על המים" >

 

הדס בן-ארויה - חוכמת דור ה-Y

פסטיבל "מר דל פלטה" הוא פסטיבל הסרטים הגדול ביותר באמריקה הלטינית, וב-2016 זכתה בפרס הראשון, לצד במאים ותיקים, לא אחרת מאשר סטודנטית מאוניברסיטת תל אביב. סרט הגמר של הדס בן-ארויה "אנשים שהם לא אני", מספק מבט אוטוביוגרפי על חייהם של בני עשרים פלוס בתל אביב.

 

לכתבה המלאה על "אנשים שהם לא אני" >

 

שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני

ב-2012 אוניברסיטת תל אביב שיתפה פעולה עם פרויקט "מים", אשר הביא יוצרים ישראלים ופלסטינים ליצור ביחד סרטים על מנת לקדם הבנה ושלום. הפרויקט הניב חמישה סרטים קצרים אשר נבחרו כפתיח לפסטיבל הסרטים בונציה (השני בחשיבותו באירופה אחרי פסטיבל קאן).

לכתבה המלאה על פרויקט "מים" >

 

עלית זקצר - סופת חול

הסרט "סופת חול" שכתבה וביימה עילית זקצר, בוגרת בית הספר לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, זכה בפרס חבר השופטים בתחום הקולנוע העלילתי העולמי בפסטיבל סאנדנס לסרטים עצמאיים היוקרתי, פסטיבל הקולנוע החשוב ביותר בארה"ב.

לכתבה המלאה על "סופת חול" >

 

יונתן פרץ – אין רחוב כזה

סרטו הקצר של הסטודנט יונתן פרץ, "אין רחוב כזה", על מערכת יחסים בין נערה צעירה ואיש מחוסר בית אשר מציל את חייה, נבחר להקרנה בפסטיבל הסרטים של מונטריאול שבקנדה, יחד עם עוד ארבעה סרטים שיצרו סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב.

לכתבה המלאה על פסטיבל הסרטים של מונטריאול >

 

מאיפה יצמח זוכה האוסקר הבא? כיצד ישראל יכולה לקדם תרבות קולנועית משגשגת וסרטים מוצלחים מאי פעם? סביר להניח שיצירת פסטיבל סרטי הסטודנטים הגדול בעולם זו התחלה טובה. זה בדיוק מה שעושים הסטודנטים בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש מדי שנתיים. ב-2015 "פסטיבל תל אביב לסרטי סטודנטים" הוכר כפסטיבל הגדול מסוגו בעולם, והופק מתחילתו ועד סופו על ידי יוצרים צעירים מאוניברסיטת תל אביב. ב-2017 הפסטיבל יתקיים שוב וללא ספק ימשוך אליו את כל השואפים לזכות יום אחד בפרס האוסקר.

 

ליוצרים משפיעים נוספים, בוגרי ביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>