כך תיערכו לבחינות המקוונות

כל מה שרציתם לדעת על בחינות מקוונות בסמסטר א' ולא העזתם או הספקתם לשאול

כמה מכשירים אלקטרוניים צריך?

עבור רוב הבחינות – תצטרכו מחשב להתחבר ממנו למודל (אין צורך במצלמה), וטלפון נייד (או מכשיר אחר), להתחבר ממנו לזום. אין צורך בשתי מצלמות. 

 

בפקולטה להנדסה יש נהלים קצת שונים בשל סריקת המבחנים. לסטודנטים בהנדסה מומלץ להתעדכן בנהלים של הפקולטה ולפנות למזכירות אם יש צורך.

 

למה צריך להיכנס לבחינה 45 דקות לפני שהיא מתחילה?

הזמן שלכם חשוב לנו! מדובר בזמן שמוקדש לתהליך ההזדהות לפני התחלת הבחינה. הערכת זמן תהליך ההזדהות מתבססת על הניסיון שלנו במבחנים עד כה, ועל סמך פיילוטים שערכנו, שבמהלכם בדקנו כיצד לייעל ולקצר את ההליך. כשגילינו שהזמן ארוך, בחרנו לצמצם את מספר הנבחנים בחדר ולאפשר כניסה נוחה מקישור זום. עדיין, כולנו נשמח שמשך זמן ההזדהות יתקצר. אנחנו נהיה קשובים ונבחן האם ההיכרות של הסטודנטים עם הליך ההזדהות מקצרת אותו. מקווים מאוד שההליך יתקצר, וכמובן שנוציא על כך הודעה.

 

מה אם אצטרך לצאת לשירותים?

בואו נעשה קצת סדר. במבחנים ארוכים, שנמשכים מעל לשעה וחצי, תהיה אפשרות לצאת לשירותים למעט בחצי השעה הראשונה והאחרונה (כמו במבחנים בקמפוס אליהם היינו רגילים). יש לבקש מהמשגיח בצ'ט רשות לצאת לשירותים במהלך המבחן. 

 

לרוב במבחנים קצרים, שנמשכים עד שעה וחצי, לא תתאפשר יציאה לשירותים, למעט לסטודנטים הזכאים לתוספות זמן ולסטודנטים עם אישורים מיוחדים. למידע מלא, מומלץ להתעדכן בנהלי היחידה.

 

למה המבחנים מוקלטים?

המבחנים מוקלטים, כדי שבמקרים חריגים שבהם יתעורר חשד לפעולה הפוגעת בטוהר הבחינות, יוכל אחראי מכל פקולטה לצפות בהקלטה על מנת לברר את העניין. האוניברסיטה רואה חשיבות בשמירה על הפרטיות של הסטודנטים, ולכן כל יחידה תמנה אחראי, שיפעל ברגישות הנדרשת. במרבית ההקלטות לא יצפה אף אחד, והן קיימות כאמור עבור המקרים החריגים בלבד.

 

היכן ולכמה זמן תישמרנה ההקלטות?

ההקלטות תישמרנה בהתאם לנהלי אבטחת המידע של האוניברסיטה, והקבצים ימחקו כשלא יהיה בהם יותר צורך.

 

אין לי חיבור יציב לאינטרנט

היחידות נערכו למקומות בחינה עבור סטודנטים שאין להם תנאים להיבחן בבית. לשם כך, יש ליצור קשר עם היחידה האקדמית שלך ולברר לגבי אפשרות להבחנות בקמפוס (בכפוף לתקנות התו הסגול).

 

לא ברור לי מאיזו זווית צריך להצטלם תוך כדי המבחן

בקישור זה ניתן לראות סרטון שמסביר את התהליך, ומדגים כיצד למקם את המצלמה.

 

אני באמצע מבחן בכתב יד ונגמרו לי הדפים, מה אני עושה?

חשוב לדאוג מראש לכמות דפים מספקת.

 

נגמרה לי הסוללה באמצע המבחן והתנתקתי מהזום, מה עושים?

חשוב לדאוג מראש למטען מחובר לחשמל. בכל ניתוק מהזום יש להודיע מיד לטלפון חירום שקיבלתם מהיחידה.

 

במקרה של תקלות בגלישה מה אפשר לעשות? 

אם מתאפשר, עדיף לעבוד בחיבור ישיר לרשת כבל ולא ב-Wifi, היות והוא פחות יציב ועלולות להיות יותר תקלות. אם אין אפשרות להתחבר בכבל רשת, כדאי לערוך את הבחינה קרוב ככל הניתן לראוטר. אפשר לבקש ממשתמשים אחרים ברשת הביתית לא לגלוש בזמן הבחינה באפליקציות הדורשות נתונים. כמו כן, כדאי לנתק מכשירים מהרשת הביתית שאינם בשימוש בזמן השיעור, כגון טאבלטים, מכשירים חכמים וקונסלות משחקים, שמורידים את מהירות הגלישה.

אפשר לאתחל את הראוטר, לנסות להתחבר למבחן ישירות מהטלפון הנייד, או באמצעות Hotspot למחשב, ולסגור תוכנות ברקע, שאינן בשימוש.

 

איך אפשר לבדוק את איכות חיבור האינטרנט לפני המבחן, כדי למנוע תקלות?

לבדוק את מהירות הגלישה בבית באמצעות test speed. בדקו האם מהירות הגלישה דומה לזו שקיימת בחבילה. לרוב, בזמן שידור, שיעור המהירות החשובה היא מהירות העלאה (upload). פנו לספק האינטרנט במידה ואתם מגלים פערים. שקלו להתקין מגדיל טווח ל-Wifi הבייתי. אם יש הבדלים באיכות הגלישה ממכשירים שונים באותו בית, בדקו את כרטיס הרשת במחשב האיטי יותר.

 

אמרו לי שלכל יחידה יש את ההוראות שלה. למה אין הנחיות אחידות בכל האוניברסיטה ואיפה אוכל לראות את ההנחיות לבחינות שרלוונטיות לי?

לעיתים נדרש להתאים את ההנחיות לאופי הקורסים והבחינות ביחידה. כל ההנחיות נמצאות במייל שקיבלתם מהיחידה שלכם. במקביל, ניתן לראות את ההנחיות באתר של כל יחידה.

 

אם יש לי שאלות נוספות, למי אוכל לפנות?

למזכירות היחידה.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>