מה השתנה ב-70 שנה?

איך התלבשו הסטודנטים של שנות ה-60? האם גם הם ישבו על כסאות פלסטיק ונתנו טרמפים לחברים? הלכנו לבדוק בארכיון איך למדו הסטודנטים של פעם

אמנם אוניברסיטת תל אביב היא רק בת 62, אך החלטנו לנצל את יום ההולדת העגול של מדינת ישראל כדי לבדוק איך הקמפוס והסטודנטים השתנו בעשורים שעברו, מאז שתל אביב חנכה את המוסד להשכלה הגבוהה הראשון שלה.

 

נתחיל מהמבנה הראשון שהוקם עבור אוניברסיטת תל אביב החדשה, בניין טרובוביץ', משכנה של הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן. נראה שבשנות ה-60 סטודנטים למשפטים יכלו להגיע לשיעור בסטייל – עם הטוסטוס ישר עד הכיתה. אין לנו תיעוד מדויק לזה, אבל סביר שכבר אז הייתה נהוגה שיטה של טרמפים תמורת סיכומי שיעור.

 

 

עוד בניין ותיק בקמפוס הוא בניין שנקר, היום בניינה של הפקולטה למדעים מדוייקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר. הוא נחנך רשמית ב-1965, ולפתיחה החגיגית הגיעו מכובדות ומכובדים במיטב החליפות.

 

 

הסטייל של הסטודנטים, כמובן, תמיד היה יותר נינוח.

 

גם בניין גילמן של הפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין נבנה באותה תקופה, בזמן שהאוניברסיטה הוסיפה עוד ועוד מחלקות ותחומי לימוד והעשירה את תחום ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל הצעירה. 

 

כך למשל נראה הלובי של בניין גילמן בשנות ה-60. בשנים האחרונות זכה לשיפוץ מרשים.

 

 

לעומת זאת, הקומה השנייה של גילמן לא השתנתה הרבה. אפילו את פרטי הוינטג' מהאופנה של שנות ה-60 ניתן לראות מדי פעם במסדרונות. 

 

 

 

 

יצא לכם פעם לעמוד בכניסה האחורית של בניין גילמן? לשתות קפה ולהשלים פערים עם חברים בין שיעור לשיעור? ובכן, מסתבר שגם בשנות ה-60 הסטודנטים אהבו לעשות את זה.

 

 

 

ומה עם בניין מכסיקו, משכנה של הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ, שמתחרה עם בניין גילמן על התואר "ממוקם מול המדשאה הטובה ביותר בקמפוס"?

 

אומנם בשנות ה-60 הדשא נראה הרבה פחות מרשים, בלי העצים שיש שם היום וללא הפסל של יגאל תומרקין, אך גם אז נראה שסטודנטים נהנו לבלות בו את זמנם בין השיעורים. 

 

 

אבל אולי השינוי הגדול ביותר הוא העובדה שפעם כנראה היה אפשר להגיע עד לדלת הבניין עם רכב. מסתבר שבשנות ה-60, חנייה תחת עצי הדקל הייתה לגיטימית.

 

 

ומה עם כיתות הלימוד? לא נראה שהשתנה בהן הרבה, מלבד העובדה שכסאות העץ הוחלפו בכסאות פסלטיק. לפי העדויות שמצאנו, נראה שגם בשנות ה-60 לא כולם הקפידו לבוא לשיעורים.

 

 

האם יצא לכם לאכול בקפיטריה בבניין שנקר? היום יש שם כסאות צבעוניים ובפנים אפשר לקנות סלטים, פסטות וארוחות חמות. אבל האם ידעתם שהקפיטריה וכסאות הפלסטיק היו שם גם בשנות ה-90? ועכשיו השאלה שכולנו תוהים לגביה: האם כבר אז מכרו קינואה בבר הסלטים?

 

 

יש לכם פינה אהובה בקמפוס? השבוע אנחנו מזמינים אתכם לחשוב על דורות הסטודנטים שנהנו ממנה הרבה לפניכם. מה הם לבשו, מה הם למדו, במי הם התאהבו ועל מה הם דיברו וצחקו בין השיעורים.  

 

חג עצמאות שמח!

כל מה שמעניין - ישר למייל

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>