פרופ' יוסף [יוסי] לויה

פרס א.מ.ת 2015 בתחום מדעי הסביבה

פרופ' יוסי לויה מהמחלקה לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים ע"ש ס.ג'ורג' וייז זכה בפרס א.מ.ת לשנת 2015 בתחום מדעי הסביבה.

 

נימוקי ועדת השופטים:

פרופ' לויה הוא מחלוצי העבודה המדעית על שוניות האלמוגים בארץ ובעולם. הוא מוכר כיום כחוקר מוביל בעולם עם פרסומים רבים בעיתונות המדעית מהשורה הראשונה, ובכלל זה כתבי עת רב-תחומיים יוקרתיים כ-Science ו-Nature. מעמדו הבינלאומי הנכבד נבנה הודות לתרומתו החשובה והישגיו המדעיים בתחום האקולוגיה בכלל והסביבה הימית בפרט בנושאים הכוללים: פיתוח שיטות כמותיות לקביעת המגוון הביולוגי של חברות שונית האלמוגים ושרידות האלמוגים, חקר השפעת זיהום הים על האלמוגים, חקר גורמים סביבתיים המשפיעים על המבנה, התפוצה ואסטרטגיות הרבייה של אכלוסיות אלמוגים ובחינת השפעת שינויי אקלים גלובליים על שוניות אלמוגים.

 

ההערכה המדעית הרבה לה זוכה פרופ' לויה ברמה הבינלאומית באה לידי ביטוי גם בפרסים היוקרתיים בהם זכה, בהם מדליית דרווין ופרס המלכה אליזבת.

 

תרומתו הרבה של פרופ' לויה לחברה איננה מוגבלת רק למחקר מדעי גרידא. פרופ' לויה הינו חבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בתחום האקולוגיה ופעיל בוועדותיה השונות לקידום המדע בישראל. בנוסף, היה פעיל מרכזי במאבק הציבורי הממושך להגנה ושימור החי והצומח הייחודים של מפרץ אילת. ברמה בינלאומית מילא פרופ' לויה תפקידים מרכזיים במסגרת וועדות מומחים לאומיות ובינלאומיות באירופה, בארה"ב, ביפן ובאוסטרליה בנושאי זיהום הים בנפט, שימור הסביבה, המגוון הביולוגי והתמודדות עם השפעת שינויי האקלים על חברות בע"ח והאדם.

 

לאורך הקריירה המקצועית הענפה שלו, הדריך פרופ' לויה תלמידים רבים לתארים מתקדמים באוניברסיטה, אשר מהווים כיום במידה רבה את עמוד השדרה האקדמי של המחקר האקולוגי הימי ומחקר איכות הסביבה בישראל.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>