פרופ' יעקב שויער

"אוניברסיטת תל-אביב הוא המקום הטוב ביותר עבורי לעבוד בו בישראל"

ד"ר קובי שויער הוא חוקר ומרצה לננו-אופטיקה בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן. קובי חוקר את טבעו ואת התפשטותו של האור.  

 

"האתגר הוא לתחום אור - תהליך מאוד קשה - כך שנוכל לדחוס מספר רב ככל הניתן של פונקציונאליות לתוך המרחב הקטן ביותר האפשרי", מסביר ד"ר שויער, "לייזר בגודל מולקולארי עשוי להיות בעל אפליקציות אינסופיות כגון: לייזרים זעירים על גבי שבב מחשב שיעלו בצורה משמעותית את מהירות התקשורת; שתילת ננו-גירוסקופ על גבי כפפת יד שתשלוט ברובוט תאפשר ביצוע ניתוחים מרחוק; שתילת מצלמה בתוך גלולה עשויה להחליף בדיקות רפואיות פולשניות; ביו-חיישנים עשויים להיות שימושיים באפליקציות אבטחה ואיתור זיהומים; ננו-לייזרים עשויים לסייע בהשמדת תאים סרטניים. ברגע שאשלוט בתיחום האור, אחרים יוכלו לעשות עם זה מה שהם רוצים".

 

צירוף מקרים הוא שהביא את קובי לאוניברסיטת תל-אביב. בחופשה מאוניברסיטת CalTech בארץ, במהלכה ביקש לבדוק אפשרויות תעסוקה באוניברסיטאות ישראליות, הויזה האמריקאית שלו עוכבה. אוניברסיטת תל-אביב אימצה אותו לחיקה ונתנה לו מקום עבודה זמני. "אז הבנתי שאוניברסיטת תל-אביב הוא המקום הטוב ביותר עבורי לעבוד בו בישראל, עם אנשים כיפיים שהם הטופ בתחום שלהם".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>