גלריית דמויות - רישום

”בחירתי בתחומי לימודיי הייתה אינטואיטיבית וברורה שכן כל חיי נמשכתי לתחומי הרוח. השילוב בין החוגים מאפשר לי מצד אחד להתבונן אל העבר ומצד שני להפנות את מבטי להווה ולקחת חלק פעיל בעיצובו. לדעתי זאת זכות גדולה ללמוד מקצוע שאוהבים על ידי מורים שחולקים את האהבה לתחום ורוצים ללמדו, וזה מה שהופך את המסע האקדמי לתענוג גדול".

"הבחירה ללמוד את מה שאני אוהב הופכת אותי לסטודנט שבא לאוניברסיטה בשמחה. הבחירה במדעי המדינה הייתה בחירה קלה - ידעתי מראש שאקטואליה, פוליטיקה, ממשל ויחסים בינלאומיים הם תחומים שמעניינים אותי, לצד תחומים נוספים במדעי הרוח. לכן אין תואר טוב יותר מהלימודים הכלליים בשביל לטעום ולהכיר כמה שיותר עולמות".

"בחרתי ללמוד ספרות צרפתית כי השפה מאוד יפה וספרות זה משהו שתמיד אהבתי. בחרתי ללמוד משהו שאני פשוט נהנית ממנו. האהבה שלי לתחום הלימוד גורמת לי לבוא ללימודים בכיף. החוג קטן יחסית וזה יוצר אווירה אינטימית. בנוסף לימודי שפה זרה ותרבות שונה מספקים לי מבט קצת אחר על הדברים, מוסיפים לידע הכללי שלי ועוזרים לי גם בלימודי החוג השני שלי - תקשורת".

”לימודים מתוך אהבה הופכים אותך לאדם חושב ומעניין. שום דבר חדש לא נוצר מאפס. רבים מההמצאות הגדולות והרעיונות מחוללי השינוי בעולם, נולדו קודם כל ממבט אל העבר. ללמוד היסטוריה מאפשר לכל מי שסקרן ואוהב ידע, להפוך לאדם חושב, מבין, פיקח ואולי אפילו מעניין יותר. אלו הכלים הכי חשובים שהאקדמיה יכולה להעניק, וגם בשוק העבודה הם שווים לא מעט".

"הבחירה במדעי הרוח מעשירה אותי בכיווני מחשבה רבים ומרחיבה את אופקיי בכל תחום בחיי: פוליטיקה, חברה, אמנות, מוזיקה ועוד, וכן חושפת אותי להשקפות עולם מגוונות. תחום ההיסטוריה של עם ישראל הוא אחד מתחומי המחקר המבוקשים בעולם האקדמי כיום. החוג חם, משפחתי ומקנה אווירה תומכת ומחבקת ,פרמטר חשוב שבעקבותיו החלטתי להמשיך וללמוד כאן".

"מעורבות בעיניי היא שילוב של עניין ועשייה, אכפתיות לזולת והקשבה לקולות ולמראות שמסביב. מעורבות היא למעשה רצון בשינוי תוך לקיחת חלק באותו השינוי. בשנתיים האחרונות אני מתנדבת ב'מקום אחר' שהינו הוסטל לנוער מחוסר קורת גג. המעורבות החברתית בעיני היא איננה ערך מוסף, אלא עליון. מדובר בכמה שעות שבועיות שלאחר קיומן אתה רוצה לתת הרבה יותר מכך".

"לסטאטוס 'סטודנט' מתלווה אחריות ציבורית ועשייה חברתית שמתאפשרת ואף נדרשת בתקופה זו בחיים. כסטודנטים זה הזמן לפעול ולתרום מעצמנו לטובת הזולת ובדרך זו גם לטובתנו. לכל נושא העשייה החברתית והציבורית נחשפתי בצעירותי, אך אין ספק שהביטוי החזק ביותר לכך היה בהגעתי לאוניברסיטת תל-אביב".

"המעורבות החברתית משפיעה על חיי, על תפיסת המציאות החברתית ועל היכולת של כל אחד מאיתנו לשנות אותה, ולו במעט. בחיי האישיים זה מתבטא בפעילותי בפרויקט "אוניברסיטה בעם" שנועד להקנות גישה לידע אקדמאי פרקטי לאוכלוסיות שידן אינה משגת לימודים אקדמאים. המעורבות מאפשרת לי לנצל את שנות התואר לניסיון מעשי שמהול בעשייה חברתית מהנה".

"מעורבות חברתית משמעותה להיות בקשר עם החברה והסביבה, לתרום ולהירתם, ובעיקר לפעול מתוך אקטיביזם, אופטימיות והתמדה. השנה השתתפתי בפרויקט של סביבה תומכת, מרכז לקידום נשים באמצעות עסקים זעירים, שאליו נחשפתי בזכות אוניברסיטת ת"א. תפקידי בפרויקט הוא העלאת מודעות בקרב נשים בעלות עסקים זעירים לחשיבות הביטוח הפנסיוני מבעוד מועד".

"מעורבות חברתית מבחינתי היא לא "לקטר" על דברים שמפריעים לי, אלא לנקוט עמדה ולפעול כדי לשפר את המצב. אני מרכז את "פרויקט גל" בקמפוס, במסגרתו כל סטודנט בוחר עוולה חברתית המפריעה לו ומנסה להתמודד עימה בכלים המשפטיים. באוניברסיטת ת"א יש מספר גבוה במיוחד של מסגרות המאפשרות מעורבות חברתית, והאוניברסיטה עצמה תומכת ומקדמת פרויקטים אלו".

"מעורבות חברתית היא המוכנות לתרום לאחר תוך אכפתיות כלפיו. ההצצה לעולם הרחב יותר אפשרה לי לחוות נקודת מפנה בחיי ולזכות בתיבול החיים בתבלין שונה וממכר. אני משתתפת בפרויקט "אוניברסיטה בעם". מעצם החיזוק שלי את המשתתפים בפרויקט אני יוצאת מחוזקת - גם כי יש באפשרותי לעזור וגם כי כך אני מגבשת ומעצבת את הערכים שעליהם אני בונה את חיי".

"תרומה לקהילה בשבילי היא הדרך של כל אחד מאיתנו לתת מעצמו מה שהוא יכול למי שצריך. בכל פעם שאני לוקח חלק בעזרה לקהילה אני נדהם לגלות איך בהשקעה של מספר שעות בודדות ניתן לשנות דברים רבים כל כך המפריעים לאחר ולשפר את מצבו ואת איכות חייו. ובכל פעם מחדש אני נהנה מהמפגש עם האנשים המעניינים ומהסיפוק האדיר מהידיעה שיכולתי לעזור למישהו".

"מצוינות היא הצבת המטרות המתאימות והשגתן, ומתבטאת גם בדרך לשם. חשוב לי שהשגת המטרות תהיה מלווה באתגרים, בצמיחה ובהנאה, מבלי להתפשר על הערכים החשובים לי. באוניברסיטת תל- אביב אני מצליחה להשיג את מטרותיי תוך כדי הרחבת אופקיי בתחומים רבים, התנדבות ועזרה לזולת, מעורבות רבה בחיי החברה באוניברסיטה ועמידה באתגרים שהוצבו בפניי".

מצוינות היא השגת יעדים אישים, לצד עזרה לאחרים. במהלך לימודיי זכיתי בכמה מלגות בזכות הישגיי וכן להערכה ממרצים, דבר שהוביל לכך ששימשתי כעוזר מחקר והוראה ותרם להרחבת האופקים שלי. מיד עם סיום התואר הראשון השתלבתי בעבודה בדסק החדשות של ערוץ 2. מצוינות עבורי היא ההצלחה במה שאני עושה, ההשתלבות במקומות מצוינים וההתקדמות המקצועית".

"מצוינות היא מציאת הנתיב שבו אוכל לשלב הגשמה עצמית עם הירתמות למען מטרה נעלה. במסגרת לימודי הדוקטורט בבלשנות כללית ניתנת לי הזדמנות לשלב מחקר בתחום הקרוב ללבי עם הנחלתו לסטודנטים חדשים, כך שבנוסף להישגים האישיים שלי נפתחת בפניי האפשרות לתרום לקידומו של תחום ידע ולהוסיף, ולו במעט, למה שידוע על היכולת הלשונית של האדם".

"מצוינות היא הצבת מטרות תוך ניסיון לעשות את הכל בצורה הטובה ביותר ובאמונה שלמה. בחיי האישיים אני משתדלת תמיד שתוצאות מעשיי יהיו מקסימליות ושהתהליך יהיה בונה. באוניברסיטת ת"א זה בא לידי ביטוי קודם כל בלימודים, שאותם אני משתדלת לקחת ברצינות ולהפיק מהם את המירב, וכן במעורבות חברתית שהיא תנאי בסיסי לדעתי לכל סטודנט באוניברסיטה."

"במסגרת לימודיי באוניברסיטת ת"א מתבטאת המצוינות בבחירה במוסד הלימודים שבו אני מצליח לממש את כישוריי ושאיפותיי, בבחירה המושכלת של תחום הלימודים שאליו אני נמשך זה שנים רבות, בתכנון קפדני של תכנית הלימודים, במציאת חברים לפוריות הלימוד ולפעילות חברתית, בהעמקה והעשרה בתחום הידע שרכשתי ובאמונה בדרך".

”מצוינות היא היכולת להתחיל הכי חזק ולאט לאט להגביר את הקצב. בחיי האישיים המצוינות מתבטאת בניסיון המתמיד לדרוש מעצמי רמת השקעה ומחויבות גבוהה בכל תחומי החיים. המצוינות האקדמית עבורי היא ללמוד באותה הרצינות לשיעור הראשון ולשיעור האחרון בסמסטר, אך במקביל לזכור שהאוניברסיטה מציעה יותר מהחומר שבסילבוס - ולדעת להפיק מזה את המיטב".

"מצוינות היא עיקרון מנחה שלפיו אני מנהל לא רק ביצוע משימות, אלא את שגרת היום כולו. אני מבלה שעות רבות בין כותלי האוניברסיטה ודואג לעשות את כל מה שאני יכול כדי להיות חברותי, ערני, קשוב, מסייע ומהיר תפיסה. מצוינות היא שאיפה סובייקטיבית וכי הדרך אליה היא אישית וצריכה להתאים לאדם ככפפה ליד".

"מצוינות היא להצליח במה שאתה עושה ולדעת להעריך וליהנות מההצלחה. מצוינות בלימודים היא לדעת להשקיע ולא לזלזל, לתכנן את הזמן בחוכמה ולנצל אותו ביעילות. מצוינות היא גם לנסות לשלב עם הלימודים תחומים כמו התנדבות בקהילה או השתלבות באגודת הסטודנטים. מצוינות באופן כללי יותר היא גם לדעת להבחין בהזדמנויות טובות ולנצל אותן".

"מצוינות היא לא רק הישגים ומקצועיות, אלא בעיקר היכולת לתקן את החברה ולהפוך אותה לצודקת יותר. הדרך שלי לממש את ערך המצוינות בחיי היא לשים כנגד עיניי את דבריו של גנדי שאמר שאם אתה מתלבט מהו הדבר שעליך לעשות, שווה לנגד עיניך את העני שבעניים והחלש שבחלשים ושאל אם מה שעשית טוב עבורם. אם זה מה שעשית - זה דבר 'מצוין' לעשות".

"הבחירה בתחום שאני אוהבת חשפה בפניי עולם חדש המכיל התבוננות רחבה יותר על החיים. לימודי נשים ומגדר מאפשרים לכל אחת ואחד להתבונן על החיים האישיים והחברתיים קצת אחרת, לחשוב ולהתנהל בעולם מחוץ לנורמות, ולפתח חשיבה ביקורתית על מבנים והסדרים חברתיים קיימים. במסגרת לימודיי סייעתי לנערות בסיכון בתכנית המנטורינג בביה"ס לעבודה סוציאלית".

"אני לומדת את מה שאני אוהבת כי אני מאמינה שזו הדרך הנכונה. אני אישית מוצאת את עצמי בתחום הפילוסופיה הסינית, חושבת שזה מה שמתאים לי לעשות בחיים, ומזה אני נהנית. זה תחום שאני יכולה למצוא את עצמי נותנת את כל כולי וליצור בו משהו - וזאת תשוקה, לא רק לימוד נטו. בקיצור- הלימוד היא המטרה והאמצעי ולא רק האמצעי".

"לא רציתי סתם לרכוש מקצוע אלא באמת לדעת, לגלות וללמוד דברים שיישארו בתרבות האנושית הרבה אחרי זמני. אני מרגישה שהלימודים פשוט חודרים לחיי. כל תיאוריה חדשה משפיעה על החשיבה או על תפיסת המציאות, כל יצירת אמנות שנלמדת מעוררת השוואות עם קודמותיה ועם הבאות אחריה, כל מאורע היסטורי מהדהד במציאות שבה אנו חיים. הכל מתחבר ונוגע בכל".

"הבחירה במדעי הרוח בכלל, ובמסלול לימודי ישראל בפרט, מאפשרת לי להרחיב את הידע שלי בתחומי עניין שונים, להעמיק את היכרותי האקדמית עם מדינתי, על תולדותיה ומוסדותיה, על כל המורכבות והגיוון שבה. הבחירה תרמה לי אישית באופן ההתבוננות שלי על נושאים שונים, בהבנה שניתן לבחון כמעט כל נושא, מנקודות מבט שונות".

"מדעי הרוח שינו את נקודת המבט שלי על העולם ועל הדרכים הרבות להבינו. הרווח האמיתי של הלומדים בפקולטה למדעי הרוח היא ההנאה והעניין - אתגר אינטלקטואלי מתמשך, המחנך לחשיבה ביקורתית ולמבט אחר. המאושר באדם הוא לאו דווקא העשיר ביותר, אלא זה שקם מדי בוקר לעיסוק שבאמת מעניין אותו, מאתגר אותו ומעשיר את חייו".

"כשאתה לומד את מה שאתה אוהב, אתה נותן ביטוי למי שאתה ולמה שאתה רוצה להיות. אני מצאתי חברים אמיתיים שגם להם טוב, שיש להם שפה משותפת איתי ושנותנים לי תחושה של בית. אבל יותר מזה, ללמוד מה שאוהבים, זה לרצות להיות בכיתה, לקום כל בוקר עם חיוך ולא לרצות שיום הלימודים יגמר. הכל מרתק אותך, וכתוצאה קל יותר להצטיין".

"שנות לימודיי בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה עיצבו את חיי. בחרתי בתחום לימודיי בעקבות האהבה העמוקה שלי לספרות אנגלית. הלימודים השפיעו על האופן שבו אני תופסת את העולם, על החשיבה הביקורתית שלי, על היכולת שלי להשתתף בשיחה עמוקה ועל היכולת שלי לנתח את המצב שבו אני נמצאת – כל אלו הבשילו בזכות לימודי התואר".

"נתינה לאחרים נותנת לך המון. זהו חלק בלתי ניפרד ממהלך הלימודים, ללמוד לתת בחזרה לקהילה. במהלך לימודיי באוניברסיטה השתתפתי במספר פרויקטים התנדבותיים הקשורים בחינוך מדעים מדויקים ביישובי הפריפריה ובלימוד קבוצות חלשות בכימיה. כדי להתנדב צריך רק את הנכונות - את הכלים כבר תקבלו".

"אני מאמינה בנתינה. הכוונה לתמוך ולנסות להוסיף רובד חיובי לחייו של מישהו, תוך התחשבות באדם שמולי, בצרכיו, באישיותו, במשאלותיו, זהו דיאלוג בינינו. בהתנדבותי במסגרת ארגון הלל בשיתוף עם עמותת "Jeremy's circle", אני מגלה כל הזמן עד כמה פעילויות התנדבות מזמנות אינטראקציה מאוד מעשירה, מאתגרת ומשמחת עם מגוון אנשים יוצאי-דופן".

"מטרת המעורבות החברתית שלי היא יצירת קהילה אשר מאפשרת מקום לכולם. מעורבות בעיני מבוססת על ההבנה כי יש בכוחי לשנות, להשפיע ולהיטיב, כאשר גם הדברים שנראים לנו הכי חסרי שמעות, יכולים לשנות עולם ומלואו למישהו אחר. המעורבות בארגון "הלל" שינתה במובנים רבים את מסלול חיי בכלל, ומסלול הקריירה שלי בפרט, וכיום אני מנהלת התכניות בהלל תל-אביב".

"מעורבות חברתית היא היכולת שלי לתת בתחומים שאני טובה בהם לטובת החברה ולא רק לטובתי האישית. היופי באוניברסיטת ת"א הוא הגיוון והיכולת לבחור לא רק תחום לימוד אקדמי, אלא גם תחום עשייה חברתית. כל חבריי לכיתה מתנדבים, ועל כן ישנו פרגון גדול ושיתוף פעולה בין הפרויקטים. אני גאה להיות חלק מקבוצה מובילה הן מבחינה מקצועית והן מבחינת המעורבות".

"מצוינות היא קודם כל דבקות במטרה. משמעותה לא לוותר לעצמך אף פעם, להילחם על דברים עד הסוף, להצליח להוציא מעצמך את המקסימום, גם אם זה דורש הרבה השקעה והתמדה. מצוינות מתבטאת בידיעה שעשיתי את כל מה שיכולתי, גם אם לא הצלחתי להשיג בדיוק את מה שציפיתי. מצוינות מתבטאת אצלי באמונה בעצמי וביכולותיי ובידיעה שאני עושה הכל מתוך בחירה".

"בחיי האישיים אני משקיעה בכל דבר שאני לוקחת על עצמי ולא מוותרת עד שהמטרות מושגות. אני מצליחה לשמור על איזון בין הלימודים לחיי חברה על ידי חלוקה נכונה של הזמן".

מצוינות היא סקרנות, מציאת עניין והנאה מהיכולת ללמוד. בחיי האישיים אני מנסה לבחון את גבולות היכולת שלי, להתנסות בתחומים חדשים, להיות מעורבת פוליטית וחברתית ולתרום לעולם שסביבי. במסגרת הלימודים באוניברסיטת תל-אביב אני נתקלת במרצים ובקורסים שמאתגרים אותי, מעודדים אותי לקרוא, להטיל ספק, להסתקרן ולחשוב אחרת".