ד"ר יעל זלץ זילברשטיין

  • סגל אקדמי זוטר בחוג למודי הפרעות בתקשורת
חוג למודי הפרעות בתקשורת סגל אקדמי זוטר
ד"ר יעל זלץ זילברשטיין

מחקר

ד"ר יעל זלץ היא קלינאית תקשורת, חוקרת, מרצה ומדריכת פרקטיקום בחוג להפרעות בתקשורת, הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב וכן מרצה בחוג לחינוך של אוניברסיטת תל אביב. 

 

השכלה

השכלה

2015-2017: פוסט-דוקטורט בשיתוף עם אוניברסיטת דרום-קליפורניה. העבודה בוצעה בהנחיית פרופ' לורי אייזנברג ופרופ' ריי גולדסטיין בנושא הבחנה בין דוברים בקרב ילדים ומבוגרים לקויי שמיעה בעלי שתל כוכלארי בהשוואה לילדים ומבוגרים בעלי שמיעה בתחום הנורמה.

2009-2015: לימודי דוקטורט בחוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב. עבודת הדוקטורט בוצעה בהנחיית פרופ' ליאת-קישון רבין מאוניברסיטת תל-אביב ופרופ' אבי קרני מאוניברסיטת חיפה. דר' דפנה ארי-אבן רוט שימשה כיועצת. נושא העבודה: "מאפייני הלמידה הפרוצדוראלית באופנות השמיעתית אצל ילדים ומבוגרים".

2002-2004: לימודי תואר שני בחוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב. נושא עבודת הגמר לתואר מוסמך: "השפעת אימון חד- מפגשי לעומת רב-מפגשי על הלמידה והכללה לתדרים ואוזן לא מאומנים במשימת הבחנה בין תדרים". בהנחיית פרופ' ליאת קישון-רבין. יועצת: דר' דפנה ארי-אבן רוט. סיום התואר בהצטיינות.

2001-2002: לימודי תעודה: תעודת הוראה למקצועות פרא-רפואיים במכללת לוינסקי.

1998-2001: לימודי תואר ראשון בחוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב. סיום התואר בהצטיינות.

עבודה בתחום האקדמי

2017-היום: מרצה, החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב.

2017-היום: אחראית פרקטיקום אודיולוגיה שנה ב', החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב.

2016-היום: מרצה, החוג לחינוך, אוניברסיטת תל אביב.

2007-היום: מדריכה קלינית, החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב.

עבודה בתחום המקצועי

2017-היום: אודיולוגית, מכון שמיעה, דפה ודיבור, בית חולים שיבא.

2008-היום: מטפלת כקלינאית תקשורת, קליניקה פרטית, רמת-השרון. 

2004-2012: אודיולוגית וקלינאית תקשורת, מכון פונטון, רמת השרון. 

2006-2008: קלינאית תקשורת, מרכז טיפולי 'צעד-צעד': מרכז טיפולי רב-תחומי, שכונת המשתלה, תל-אביב. 

2001-2003: אודיולוגית וקלינאית תקשורת, קופ"ח כללית, מכון שמיעה ודיבור מרפאת פינסקר, ראשון-לציון. 

2001-2002: קלינאית תקשורת, בי"ס חצב, ראשון-לציון. 

מינויים אקדמיים

1. שיפור יכולות שמיעתיות בעקבות אימון

2. בחינת המאפיינים האקוסטיים החשובים לתפיסת דיבור על רקע רעש. 

פרסים ומלגות

  1. Zaltz Y, Goldsworthy RL, Kishon-Rabin L, Eisenberg LS. Voice Discrimination by Adults with Cochlear Implants: the Benefits of Early Implantation for Vocal-Tract Length Perception. Journal of the Association for Research in Otolaryngology. 19(2): 193-209. 2018. doi: 10.1007/s10162-017-0653-5. 

  2. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Karni A, Kishon-Rabin, L. Long-term training-induced gains of an auditory skill in school-age children as compared with adults. Trends in Hearing. Jan-Dec;22:2331216518790902. 2018.  doi: 10.1177/2331216518790902. 

  3. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Kishon-Rabin L. Is the role of external feedback in auditory skill learning age-dependent? Journal of Speech Language and Hearing Research. 60(12):3656-3666. 2017. doi: 10.1044/2017_JSLHR-H-16-0446. 

  4. Zaltz Y, Globerson E, Amir N. Auditory perceptual abilities are associated with specific auditory experience. Frontiers in Psychology. 29 (8): 2080.  2017. doi: 10.3389/fpsyg.2017.02080. 

  5. Kishon-Rabin L, Amir O, Vexler Y, Zaltz Y. Pitch discrimination: Are professional musicians better than non-musicians. Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology. 12: 125-144. 2001. 

  6. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Gover H, Liran S, Kishon-Rabin L. The effect of gender on a frequency discrimination task in children.  Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology. 25 (3): 293-299. 2014. 
  7. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Karni A, Kishon-Rabin L. Auditory learning of a psychoacoustical task in children as compared to adults. Proceedings of the 27th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, FechnerDay 2011.
  8. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Kishon-Rabin L. How specific is the learning in an auditory frequency discrimination task? Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology. 22 (3): 69-75. 2011. 

  9. Zaltz Y, Ari-even Roth D, Kishon-Rabin L. Does feedback matter in a frequency discrimination learning task? Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology. 21 (3): 241-254. 2010. 
אוניברסיטת תל-אביב, רחוב חיים לבנון 30, 6997801.
UI/UX Basch_Interactive