פרופ' תמר רונן-רוזנבאום

אמריטוס במנהלת בי"ס לעב סוציאלית
מנהלת בי"ס לעב סוציאלית אמריטוס
פרופ' תמר רונן-רוזנבאום
טלפון פנימי: 03-6407335
משרד: נפתלי, 63

מידע כללי

פרופ' תמי רונן רוזנבאום, חוקרת בתחום הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית והפסיכולוגיה החיובית, בעיקר מתמקדת בתפקידן של מיומנויות שליטה עצמית, רגשות חיוביים ותמיכה חברתית כדרך להתגבר על קשיים, מצוקות ומצבי סכון ולפתח אושר.

מחקריה מתמקדים בילדים ובני נוער ומחברים מודל תאורטי מורכב להבנת האדם, כוחותיו, והתמודדותו עם טכניקות לפתוח התערבויות מועילות בשדה.

פרופ' רונן רוזנבאום, בוגרת בית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל,  וביה"ס לחינוך במגמת ייעוץ חינוכי.

משמשת כראש מרכז לזכרה של רנטה אדלר לחקר רווחת הילד ושלומו,

מלמדת פסיכולוגיה חיובית, שליטה עצמית, פרקטיקום התנהגותי קוגניטיבי.

מחברת עשרות רבות של ספרים, מאמרים ופרקים מקצועיים.

כיהנה כדקאנית הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון.

 

קורות חיים

תחומי מחקר

Research Areas

  • Children, adolescents and families
  • Self-control skills
  • Positive psychology in general and subjective well-being in particular
  • Coping skills

פרסומים

Selected Publications

Ronen. T, &  Seeman, A. (2007). Subjective well being of adolescents in boarding  schools under threat of  war. Journal of Traumatic Stress , 20, 1053-1062.
 

Ronen, T., & Rosenbaum, M. (2010). . Developing Learned Resourcefulness in Adolescents to Help Them Reduce Their Aggressive Behavior:  Preliminary Findings. Research on Social Work   Practice, 20,  410-426
 

Ronen, T., Abuelaish, I., Rosenbaum, M., Agbaria, Q., Hamama, l.(2013) . Predictors of  Aggression  among Palestinians in Israel and Gaza:  Happiness, Need to Belong, and Self- Control. Children and Youth Services Review,35(1)47-55.
 

 Orkibi, H., Ronen, T., Asoulin, N. (2014). The subjective well-being of Israeli  Adolescents  attending specialized school classes. Journal of Educational Psychology. 106(2), 515-  526. doi: 10.1037/ .
 

Keret, D., Orkibi, H., & Ronen, T. (2014).  Green Perspective for a Hopeful Future: Explaining Green Schools’ Contribution to Environmental Subjective Well- Being  Review of  General Psychology ,18(2), 82-88.
 

Ronen, T. , Hamama, L., ., Rosenbaum, M. , Mishely-Yarlp,A (2014). Subjective Well-Being in   Adolescence:The Role of Self-Control, Social Support, Age, Gender, and Familial Crisis"   Journal of Happiness Studies, DOI 10.1007/s10902-014-9585-5 

 

>> Full Publications List

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>