פרופ' דפנה גולדמן

עמית הוראה בהחוג ללימודי הסביבה
החוג ללימודי הסביבה עמית הוראה
פרופ' דפנה גולדמן

מידע כללי

ד"ר דפנה גולדמן היא בעלת תואר ראשון בביולוגיה ותואר דוקטור מהפקולטה למדעי החיים מאוניברסיטת תל-אביב. משמשת כחברה (וממלאת מקום יו"ר) בועדת המקצוע להוראת מדעי הסביבה, משרד החינוך התרבות והספורט, וחברת הוועדה (כנציגת המכללות בארץ)  בועדת הלאומית להסמכה של 'קמפוס ירוק', המשרד להגנת הסביבה. היא מייסדת שותפה של הכנס השנתי לחינוך סביבתי. ד"ר גולדמן מכהנת כמרצה בכירה בחוג ללימודי סביבה וחקלאות במכללה האקדמית בית ברל. ד"ר גולדמן מלמדת בבי"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר בתחום החינוך הסביבתי.

קורסים בבית הספר ללימודי הסביבה

תחומי מחקר

  • חינוך סביבתי  - היבטים תיאורטיים ויישומיים, ומדיניות חינוך סביבתי בישראל
  • אוריינות סביבתית ואזרחות סביבתית 
  • פיתוח תכניות לימודים בחינוך סביבתי / חינוך לקיימות

פרסומים

מאמרים בכתבי עת שפיטים

  1. Goldman, D., Yavetz, B., & Pe’er, S. (2014). Student teachers' attainment of Environmental Literacy in relation to their disciplinary major during undergraduate studies. International Journal of Environmental and Science Education, 9(4), 369-382. DOI: 10.12973/ijese.2014.222a  
  2. Keynan, A., Ben Zvi Assaraf, O. & Goldman D. (2014). The Repertory Grid as a tool for evaluating the impact of Place-Based approach to enhancing students’ systems thinking and understanding of biodiversity. Studies in Educational Evaluation, 41, 90-105. DOI: 10.1016/j.stueduc.2013.09.012 
  3. Goldman, D., Ben Zvi Assaraf, O., & Shemesh, J. (2013) "Human Nature”: Chemical Engineering  students’ ideas about human relationships with the natural world. European Journal of Engineering Education, 39(3), 325-347. DOI: 10.1080/03043797.2013.867313  
  4. Yavetz, B., Goldman, D. & Pe'er, S. (2013). How do pre-service teachers perceive 'environment'? Implications for the development of environmental literacy in teacher training. Environmental Education Research, 20(3), 354-371.  DOI: 10.1080/13504622.2013.803038.
  5. Goldman, D., Ben-Zvi Assaraf, O., & Shaarbani, D. (2012). Influence of a non-formal Environmental Education program on junior high school students' environmental literacy. International Journal of Science Education, 35(3), 515-545. DOI: 10.1080/09500693.2012.749545
  6. יעבץ, ב', פאר, ש' וגולדמן, ד' (2011). אפיון האוריינות הסביבתית של סטודנטים להוראה לקראת סיום לימודיהם –  השלכות לחינוך סביבתי בהכשרת מורים. דפים, 52, 137 – 183.
  7. גולדמן, ד', פאר, ש', יעבץ, ב' (2010). מהי סביבה בעיני סטודנטים להוראה? השלכות לפיתוח אוריינות סביבתית בהכשרת מורים. אקולוגיה וסביבה, 1, 47 – 56.
  8. Potchter, O., Goldman, D., Iluz, D., & Kadish, D. (2012). The Climatic Effect of a Manmade Oasis During Winter Season in a Hyper Arid Zone: The Case of Southern Israel. Journal of Arid Environment, 87, 231-242. doi.org/10.1016/j.jaridenv. 2012.07.005.
  9. Yavetz, B., Goldman, D. & Pe'er, S. (2009). Environmental literacy of pre-service teachers in Israel:  A comparison between students at the onset and end of their studies. Environmental Education Research 15(4), 393-415.
  10. Potchter, O., Goldman, D., Kadish, D. & Iluz, D. (2008). The oasis effect in an extremely hot and arid climate: The case of Southern Israel. Journal of Arid Environment 72(8): 1721-1733, DOI:10.1016/j.jaridenv2008.03.004.
  11. Pe'er, S., Goldman, D. & Yavetz, B. (2007).  Environmental literacy in teacher training: Environmental attitudes, knowledge and behavior of beginning students, Journal of Environmental Education 39(1), 45–59.
  12. Goldman, D., Yavetz, B. & Pe'er, S. (2006). Environmental literacy in teacher training in Israel: Environmental behavior of new students. Journal of Environmental Education 38(1), 3–22.
  13. Yawetz, A., Goldman, D., Stegeman, A.A. & Woodin, B. (1993). The effect of PCB on the induction of Cytochrome P-450 enzyme, detected by monoclonal antibody against the P450IA1 gene products, in barn owl and marsh turtle hepatic microsomes. Wat. Sci. Tech. Vol. 27(7-8), 457-464.
  14. Goldman, D. & Yawetz, A. (1992). The interference of polychlorinated biphenyls (Aroclor 1254) with membrane regulation of the activities of Cytochromes P-450C21 and  P-45017α, lyase in guinea-pig adrenal microsomes. J. Steroid Biochem. Molec. Biol. 42(1), 37- 47.
  15. Goldman, D. & Yawetz, A. (1991). Cytochrome P-450 mediated metabolism of  progesterone by adrenal microsomes of PCB-treated and untreated barn owl (Tyto alba) and marsh turtle (Mauremys caspica) in comparison with the guinea-pig. Comp. Biochem. Physiol. Vol. C. 99(1-2), 251-255.
  16. Goldman, D. & Yawetz, A. (1990). The interference of Aroclor 1254 with progesterone metabolism in guinea-pig adrenal and testes microsomes. J.  Biochem. Toxicology, 5 (2), 99-107.

 

פרקים בספרים אקדמיים שפיטים

 

  1. Pe'er, S., Yavetz, B. and Goldman, D. (2013). Environmental Education for Sustainability as Values Education - The Challenge for Teacher Educators. Pp. 135-153 in: M. Ben-Peretz, S. Kleeman, R. Reichenberg  and S. Shimoni (Eds.) Embracing the Social and the Creative: New Scenarios for Teacher Education. Maryland: Rowman and Littlefield Publishing Group Inc. and the MOFET Institute.
  2. Goldman, D., Yawetz, A., Stegeman, J.J. & Woodin. B. (1992). The effect of PCB on the induction of Cytochrome P-450 enzyme, detected by monoclonal antibody against the P450IAI gene products, in barn owl and marsh turtle hepatic microsomes. In: A. Gasith, A. Adin and Y. Steinberger (Eds.), Environmental Quality and Ecosystem Stability, Vol. V/B (pp. 627–634). Jerusalem, Israel: ISEEQS Publ.
  3. Goldman, D. & Yawetz, A. (1989). Effect of exposure to Aroclor 1254 on Cytochrome P-450 mediated metabolism of progesterone by adrenal microsomes of male and female guinea- pigs. In: E. Spanier, Y. Steinberger & M. Luria (Eds.), Environmental Quality and Ecosystem Stability, Vol. IV-B (pp. 497–506). Jerusalem, Israel: ISEEQS Publ.
  4. Goldman, D. & Yawetz, A. (1989). PCB induced alteration of steroid hormone biosynthesis in male guinea-pig adrenal microsomes. In: I. Schuster (Ed.), Cytochrome P-450: Biochemistry and Biophysics (pp. 833–836). London: Taylor and Francis.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>